מפקד "בכיר מאוד" בדאעש ועוד שני לוחמי הארגון חוסלו הלילה (שני) במבצע של הכוחות המיוחדים של ארה"ב באזור העיר ג'רבולוס בצפון-מערב סוריה.

דובר פיקוד המרכז בצבא ארה"ב הודיע כי זהויות העצורים עדיין נבדקות,אולם בכיר בממשל האמריקאי אמר כי מדובר במנהיג בכיר מאוד של ארגון הטרור "שהיה אחראי לתכנון מתקפות טרור במזרח התיכון ובאירופה". על פי דיווחים בסוריה, מסוקים של צבא ארה"ב נחתו באזור הכפר אל-רנדורה במרחב העיר ג'רבולוס – ואז הלוחמים פרצו לתוך אחד הבתים. 

צבא ארצות הברית בסוריה (צילום: רויטרס)
צבא ארצות הברית בסוריה (צילום: רויטרס)

לארה"ב כ-900 חיילים בצפון מזרח סוריה לצד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF) בהנהגת הכורדים, שמטרתם הרשמית  היא לחימה בדאעש. יחד עם זאת, הכוח הזה נדרש פעמים רבות, וביתר שאת בתקופה האחרונה, להתמודד עם מתקפות חוזרות ונשנות מצד המיליציות הפרו-איראניות הפועלות במזרח סוריה, ומבצעות כמעט מדי שבוע מתקפות רקטות ומל"טים.

לפני כשבועיים ארצות הברית חיסלה את ח'אלד איאד אל-ג'בורי, שהיה מעורב גם בפיתוח מבנה ההגנה של ארגון הטרור. בחודש יולי האחרון, מסרו בכירים אמריקאים, כי הצבא חיסל את מנהיג דעאש בסוריה, מאהר אל-אגאל, בתקיפה אווירית. בפיקוד מרכז של ארצות הברית אישרו כי אל-אגאל נהרג והוסיפו כי סגנו ככל הנראה נפצע קשה.

בחודש יוני, דיווחו גורמים אמריקאים כי הכוחות המוצבים בסוריה לכדו את האני אחמד אל-כורדי, מומחה בהרכבת מטעני חבלה ומנהיג הבכיר בדאעש, במהלך מבצע מיוחד בצפון המדינה. בחודש פברואר 2022, חוסל גם מנהיג דאעש, אבו איברהים האשימי אל-קוריישי, בפשיטה של כוחות קומנדו אמריקאיים בצפון מערב סוריה. על פי הדיווחים, לפחות 13 בני אדם נהרגו במבצע, בהם ילדים, והלוחמים האמריקאיים נאלצו גם להשמיד את אחד המסוקים שלהם.