בראיון עם "מעריב" שנערך לאחרונה אמר יורש העצר האיראני רזא שאה פהלווי, שהגיע לביקור רשמי ראשון בישראל, כי במקום עימות ישיר עם המשטר האיראני, על ישראל ומדינות נוספות לסייע לעם האיראני עצמו להפיל אותו.

"עם המשטר - המשא ומתן לא עוזר בשום דבר", אמר פהלווי. "ברור שאף אחד לא רוצה מלחמה. כולל ישראל. ולכן נשארנו עם האופציה היחידה שנותרה – העם האיראני בעצמו. כל תושבי איראן הם בעלי הברית שלכם. יש צבא עממי שקיים באיראן. אין לנו צורך בהתערבות זרה כדי לעזור להם. הבעיה קיימת זה זמן רב ואני בטוח שנציגים ישראלים רבים יודעים על כך והייתה להם הזדמנות לדון איתם על כך ישירות".

עוד הוסיף: "עם המשטר הזה האצבע צריכה להיות תמיד על ההדק, אי אפשר לתת בו אמון או להגיע איתו לשום הסכם. אבל האומה אינה מאמינה בהתקפה מבחוץ. לישראל יש קשרים עם איראן עוד מתקופת התנ"ך, זה 25 מאות, והיום אזרחי איראן וישראל שולחים מסרים אלה לאלה כל הזמן. כולנו רוצים לחיות באופן חופשי באזור שלנו. אפשר רק להרוויח מכך".

"יש מדינות שמצטרפות היום להסכמי אברהם ומכוננות יחסים ביניהן. ויש 'חזית התנגדות' בין איראן וסוריה ובעלי בריתם במוסקבה ובייג'ינג. איך אנחנו נהנה מהסכמים אלה, כשאנחנו נמצאים מאחורי הגרסה שלנו של חומת ברלין עד שתיפול? הדרך היחידה שיש לנו ולכם כאזרחי ישראל היא יחסי שכנות, לראות עין בעין, כפי שזה עם סעודיה. מה הנוסחה? לא חייבים להתעמת עם המשטר אבל חיסולו ישים קץ לכל האיומים, כולל האיום הגרעיני. אנחנו קוראים כמוכם לשינוי המשטר. למה שלא תעזרו לנו להיפטר ממנו אחת ולתמיד? לכן על כל המדינות, ישראל, ארה"ב, אירופה ואחרות להבין כי אם תעזרו לחסל את הבעיות, המשטר לא יהיה עוד שם".

איזה סוג של עזרה?
"בתחומי מערכות טכנולוגיה, גישה לאינטרנט, קרן לסיוע לשביתות, לעזור לעובדים שלנו-ובמסגרת זו לעזור לנו עם שינוי חלק מהסנקציות, שיאפשר לאיראנים בחו'ל לשלוח כסף הביתה, שהכסף יגיע לטובים ולא לרעים, מה שמתסכל את התפוצה האיראנית, זה חוסר האפשרות לעזור. יש ליצור כמה חריגים מכללי הסנקציות כדי להקל על כך".