משרד האוצר האמריקאי הוסיף היום (שלישי) 52 בני אדם וחברות מלבנון ומדינות נוספות, בהן איחוד האמירויות, דרום אפריקה ואנגולה, שהיו חלק מרשת הלבנת הון, מקעף סנקציות ותמיכה בארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן. במקביל, בריטניה הטילה סנקציות על ראש הרשת, נאזם אחמד, אשר עוסק בסחר יהלומים ואמנות שפועל למימון ארגון הטרור השיעי.

בהודעה הרשמית של משרד האוצר האמריקאי נכתב כי "נאזם אחמד מממן את חיזבאללה, מתחמק מהסנקציות האמריקאיות שהוטלו עליו באמצעות ייצוא יהלומים ויצירות אמנות בשווי מאות מיליוני דולרים. משרד האוצר הטיל ב-2019 סנקציות על כך שסיפק תמיכה חומרית לחיזבאללה, שבוושינגטון רואים כארגון טרור. המהלך נועד לנתק את הגישה של אחמד ו-11 עסקים נוספים הקשורים אליו במערכת הפיננסית בארה"ב".

בכתב האישום שהוגש בבית המשפט בארה"ב, הואשם נאזם אחמד, יחד עם שמונה נאשמים נוספים, כולל בנו ובתו, במימון הארגון, על ידי השלמת עסקאות אמנות ותכשיטים בשווי 160 מיליון דולר. בתוך כך, משרד האוצר האמריקאי מסר כי "כ-160 מיליון דולר של יצירות אומנות ויהלומים בוצעו באמצעות המערכת הפיננסית בארה"ב. נאשם אחד נעצר בבריטניה, לבקשת ארה"ב, ושמונה נאשמים נוספים, כולל אחמד, מתגוררים מחוץ לארה"ב ועדיין לא נתפסו".

במקביל, לציון 40 שנה לפיגוע בשגרירות האמריקאית בביירות, הודיע הבית הלבן כי יעניק עשרה מיליון דולר לכל מי שיעביר מידע על נאזם אחמד. בהודעה נכתב - "עזרו לנו לשבש את הכספים של חיזבאללה, יש לך מידע עליו? שלחו לנו ותוכלו לזכות בפרס".

הבית הלבן גם הודיע כי יעניק שבעה מיליון דולר לכל מי שיעביר מידע על איברהים עקיל, בכיר בארגון חיזבאללה, שעל פי ההודעה היה אחד האחראים לפיגוע הטרור בלבנון שגבה את חייהם של 63 בני אדם. 

כמו כן, "הגרדיאן" דיווח היום, כי משרד האוצר הבריטי הקפיא את כל האוסף האומנותי של נאזם אחמד. על פי הודעת המשרד, נאסר על אומנים בריטיים, גלריות ובתי מכירות פומביות לסחור עמו ועם שש חברות נוספות הנמצאות תחת ניהולו, כולל הגלריה Artual בביירות, המנוהלת על ידי בתו. משרד האוצר הבריטי גם מסר, כי כי לאחמד יש 172 אלף עוקבים בחשבון האינסגטרם, ויש בידיו אוסף אומנות עצום וכי הוא מוכר היטב בקהילת האומנות בריטית, שם אמרו עליו כי הוא "עבד עם מספר רב של אומנים, גלריות ומכירות פומביות בממלכה".