גל לופט, פרופסור ישראלי שנעצר בקפריסין והיה בהמתנה להחלטה האם יוסגר לארה"ב כדי לעמוד לדין בגין סחר בנשק - נעלם מהמדינה, כך מסרה המשטרה לתקשורת המקומית.

לופט, בן 56, נעצר ב-16 בפברואר בנמל התעופה הבינלאומי של לרנקה בעת שניסה לעלות על מטוס לתל אביב. לבקשת ה-FBI, האינטרפול הוציא צו מעצר לפרופסור, שכן הוא חשוד בפרשה של סחר בנשק לסין ולוב בין השנים 2015-2023.

במרץ האחרון בית המשפט המחוזי בלרנקה הורה על שחרורו ממעצר לפני משפטו, עד להחלטה אם הוא יוסגר לארה"ב. עד אז, לופט חויב לשלם 150,000 אירו בערבות ולהופיע בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו בפאפוס, פעמיים בשבוע. עם זאת, ב-28 במרץ אישרה המשטרה שהוא נעדר. באותו יום, עורך דינו הגיש דוח נעדרים עבור מרשו, ואמר כי הוא חושש לחייו.

ב-29 במרץ מצאה המשטרה את המכונית של לופט נטושה באזור בדרומולקסיה, לרנקה. הרשויות אמרו לתקשורת כינבדקת האפשרות שהוא ברח מקפריסין דרך פיילה, כפר בקפריסין.

לופט, מומחה לאנרגיה, טען כי מעצרו נובע ממניעים פוליטיים מכיוון שהוא האשים את בנו של ג'ו ביידן, האנטר, כי יש לו שומה ב-FBI, בה השתמש כדי לספק מידע מסווג באופן בלתי חוקי לשותפיו העסקיים הסינים. לופט טוען שהוא ניסה לדווח למשרד המשפטים האמריקאי על יחסיה של משפחת ביידן עם חברת CEFC שבשליטת המדינה הסינית. באופן ספציפי, הוא אמר ש-CEFC שילמה להאנטר ביידן ולדודו, ג'ים ביידן, 100,000 דולרים ו-65,000 דולרים בעמלות חודשיות, בהתאמה, כדי לרכוש מידע מתוך ה-FBI.

לפני מעצרו, לופט שימש כמנהל שותף של המכון לניתוח ביטחון עולמי בוושינגטון, צוות חשיבה המתמקד באנרגיה, ביטחון ומגמות כלכליות. כך, לפי אתר האינטרנט שלו.

לופט מתח בעבר ביקורת פומבית על מדיניות החוץ האמריקאית, כמו גם על ממשל ביידן בכללותו. בפסגה בבייג'ינג ב-2021, שכונתה "הפורום הבינלאומי לדמוקרטיה: הערכים האנושיים המשותפים", האשים לופט: "מחויבותו של ממשל ביידן לדמוקרטיה הולכת רק עד לאן שהאינטרסים שלו מאפשרים".