טלטלה בממלכה: סגן ראש ממשלת בריטניה ושר המשפטים, דומניק ראב, התפטר היום (שישי) מתפקידו בעקבות ממצאי החקירה שהעלו כי התעמר בעובדים הכפופים לו. במכתב ההתפטרות כתב כי "קראתי לפתוח בחקירה והתחייבתי להתפטר אם יהיה ממצא הקשור לבריונות, אני מאמין שחשוב לעמוד במילה".

ראב הוסיף כי "על אף שאני חש חובה לקבל את ממצאי החקירה, היא דחתה את כל הטענות שהציגו נגדי, מלבד שתיים. אני גם מאמין ששני הממצאים האלו פגומים ומהווים תקדים מסוכן להתנהלות של ממשל תקין. ראשית, על השרים להיות מסוגלים להתייחס בכבוד לבכירים, גם בתקופות שבהן אנו מנהלים משא ומתן, אחרת העיקרון הדמוקרטי והחוקתי של אחריות השרים יאבד את משמעותו. זה היה נכון בתקופתי כשר החוץ, בהקשר של המשא ומתן על הברקזיט, וגם בכל הנוגע לגיברלטר, כאשר דיפלומט בכיר הפר את ההסכם שסיכמנו עליו".

"שנית, על השרים להיות מסוגלים לתת משוב ביקורתי ישיר על התדרוכים וההגשות לפקידים הבכירים, כדי לקבוע את הסטנדרטים ולהניע את הרפורמה שהציבור מצפה מאיתנו. כמובן, זה חייב להיעשות בגבולות הסביר. החקירה הגיעה למסקנה כי אפילו לא פעם אחת, בארבע וחצי השנים האחרונות, קיללתי או צעקתי, שלא לדבר על כך שלא איימי פיזית על אדם אחר". עוד הוסיף כי "בהצבת סף כה נמוך למושג בריונות, החקירה הזו יצרה תקדים מסוכן, זה יעודד תלונות שווא נגד שרים, ותהיה לכך השפעה מצמררת על אלה שפועלים לשינוי מטעם הממשל".

בסיום, ציין כי "היו מספר פגמים שהתגלו במהלך החקירה הזו, והם כוללים הדלפות שיטתיות של טענות מוטות ומומצאות לתקשורת, תוך הפרה של כללי החקירה וקוד ההתנהגות בשירות המדינה והדחה בכפייה של פקיד בכיר". בנוסף, הביע תמיכה בראש הממשלה רישי סונאק, וכתב כי "הוכחת מנהיגות בזמנים מאתגרים מאוד, ואתה יכול לסמוך על תמיכתי מהספסלים האחוריים".