הסערה הבאה? בית הנבחרים של ארה"ב העביר אמש הצעת חוק שתאסור על טרנסג'נדריות להתחרות בתחרויות ספורט של נשים, אשר נערכות בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה. הצעת החוק אשר נקראת "הגנה על נשים ונערות בספורט", שעברה ברוב של 219 תומכים מול 203 מתנגדים, מגדירה כי "המין של האדם מבוסס רק על הביולוגיה והגנטיקה של האדם בלידה". על כן, רק מי שנולדה בתור אישה, תוכל להיחשב כספורטאית ולהתחרות נגד נשים. החוק יהיה מוגבל רק למוסדות אשר ממומנים על ידי הממשל האמריקאי.

עם זאת, הצעת החוק הזו צפויה להתעכב בסנאט, אשר נשלט על ידי הדמוקרטים, אך משמשת כלי נוסף לרפובליקנים להתנגד להלך הרוח בתקופה האחרונה. בתוך כך, מארק טקאנו, חבר הקונגרס הראשון מקהילת הלהט"ב, ממוצא אסייתי-פסיפי, אמר כי "הצעת החוק הופכת את הספורט בבתי הספר לפחות הוגן, בכך שהיא אוסרת על טרנסג'נדריות ונערות צעירות להשתתף בקבוצות הספורט שהן רוצות בבתי הספר, מדובר בצעד שגוי ומסוכן מאוד, שכן טרנסג'נדרים כבר מתמודדים עם בריונות ואפליה נרחבת".

עוד טענו במפלגה הדמוקרטית, כי לכל ילד, ללא קשר לזהותו המגדרית, מגיעה הזדמנות להשתייך לצד שהוא מעוניין בו, וכי מניעה להתחרות מעבירה את המסר הלא נכון. פרמילה ג'איאפאל, נציגת בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, שלה בת טרנסג'נדרית, טענה כי "הרפובליקנים מטילים אכזריות כלפי ילדים טרנסג'נדרים בכדי לצבור אהדה פוליטית". במקביל, איגוד זכויות האזרח האמריקאי גינה את ההצבעה ואמר כי "עד כה השנה הוצגו בבתי המחוקקים במדינה יותר מ-450 הצעות חוק הפוגעות בזכויותיהם של טרנסג'נדרים".

תומכי הצעת החוק מצדם, טוענים כי "החקיקה נחוצה כדי להבטיח הוגנות תחרותית". במפלגה הרפובליקנית סבורים כי ההצבעה על הצעת החוק נועדה כדי לתמוך בספורטאיות שנמצאות בנחיתות, בשל הצורך להתחרות מול מי שאינו תואם למינן ולמגדר שלהן. גרג סטאוב, נציג המפלגה הרפובליקנית, הוסיף כי "הורים לא רוצים ילדים שנולדו כגברים בחדרי ההלבשה עם בנותיהם, והם גם לא מאמינים שזה שוויוני, כשזכר יכול להתחרות נגד נשים באתלטיקה".

עד כה, לפחות 20 מדינות הטילו מגבלות דומות על ספורטאים טרנסים. הצעת החוק תתקן את חוק זכויות האזרח, שהתקבל לפני יותר מ-50 שנים, ויאסור על מוסדות שממונים בכסף פדרלי, לאפשר למי "שמינו הוא זכר" להשתתף בתוכניות ספורט המיועדות לנשים בלבד.