לראשונה בהיסטוריה: צבא אוקראינה מינה קצין דת יהודי רשמי, שיספק שירותי יהדות לחיילים יהודים בצבא האוקראיני. את התפקיד קיבל הרב דוד מילמן, שכבר שנים רבות פועל למען החיילים היהודים בצבא האוקראיני וכעת פועלו מקבל תואר רשמי כאחראי הבלעדי על כל ענייני הדת היהודית בקרב החיילים היהודים המשרתים בצבא האוקראיני.

טקס המינוי הצנוע נערך בקייב בלשכתו של הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה. אלוף משנה אולקסיי טרשוק, האחראי מטעם הרמטכ"ל האוקראיני על כל שירותי הדת בצבא, הגיע למרכז הקהילה היהודית בקייב לרגל מינוי קצין דת יהודי רשמי מטעם צבא אוקראינה לראשונה בהיסטוריה של המדינה.

טקס המינוי (צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה)
טקס המינוי (צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה)

בטקס העניק אל"מ טרשוק כתב מינוי רשמי ממשרד הביטחון של אוקראינה ומשרד הרמטכ"ל של צבא אוקראינה, לרב דוד מילמן, הפועל בקרב החיילים היהודים בצבא האוקראיני במשך שנים רבות בשליחותו של הרב הראשי משה אסמן, ומינה אותו באופן רשמי לקצין הדת היהודית בצבא האוקראיני והאחראי הבלעדי על כל ענייני הדת היהודית בקרב החיילים היהודים המשרתים בצבא האוקראיני.

תפקיד של קצין דת יהודי קיים בצבא ארה"ב ובצבאות נוספים באירופה, אך לראשונה בהיסטוריה של צבא אוקראינה ממנים קצין דת יהודי באופן רשמי בנוסף לדתות האחרות. בצבא בחו"ל תפקיד כזה הוא בעל משמעות רבה, בכדי לדאוג לכלל צרכי היהדות של החיילים ולייצג אותם מול הדרגים הבכירים בצבא. 

הרב משה אסמן רבה של אוקראינה אמר בטקס: "זוהי סגירת מעגל מרגשת שביום השואה ממנים איש דת יהודי לצבא אוקראינה, שיהיה אמון על צרכי היהדות של החיילים היהודים הרבים המשרתים בו, אין מתאים יותר לתפקיד מהרב מילמן שדואג במסירות רבה לחיילים היהודים וכעת יהיו לו כלים נוספים לסייע לחיילים היקרים. אני מודה למשרד הביטחון על ההחלטה החשובה ובמיוחד לידידי היקר רמטכ"ל צבא אוקראינה חבר אמת של העם היהודי".

טקס המינוי (צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה)
טקס המינוי (צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה)