תקרית חריגה בגרמניה: המשטרה הגרמנית ירתה הערב (שישי) במטופל חמוש בסכין ש"השתולל ותקף את הצוות והמטופלים" בבית חולים יהודי בברלין. לא היו נפגעים נוספים באירוע. 

מפרטים שמסרה המשטרה הגרמנית עולה כי התוקף הוא מטופל כבן 45 שהיה מאושפז במקום. השוטרים שהוזעקו למקום על ידי הצוות הרפואי לאחר שהתוקף התפרע עם הסכין במחלקה ירו בו ופצעו אותו ברגלו. לפי הדיווחים, התוקף נעצר בשתי יריות על ידי המשטרה לאחר שלא הגיב לבקשה להניח את הסכין. 

הרקע לאירוע עדיין לא ברור, אמר דובר המשטרה, אך על פי החשד, האירוע התרחש במחלקה להתמכרויות בבית החולים. לא ידוע על נפגעים נוספים מלבד התוקף, אמר הדובר. על פי המידע שפורסם, מחלקת רצח השתלטה על חקירת המקרה. לטענת המשטרה, זה בדרך כלל המצב כאשר שוטרים ירו בפעולה.

איגוד המשטרה הגרמני (GdP) מסר כי "מצבים עם חמושים בבתי חולים הם מסוכנים ביותר, מכיוון שמדובר גם בהוצאת חולים, צוות ואורחים מאזור הסכנה". באיגוד ציינו כי עובדי המרפאה והשוטרים שמרו על קור רוח ב"מצב חריג לחלוטין" וככל הנראה מנעו תוצאות גרועות בהרבה. 

״אף שוטר לא אוהב לירות. למרבה הצער, כרגע אין לנו אפשרות אחרת מלבד האקדח למנוע סכנה, במיוחד כשמדובר בתוקפים שאינם משתפים פעולה וחמושים בסכינים", נמסר.