תקרית חריגה: רוסיה ניסתה להפיל מזל"ט אמריקאי בשטח סוריה, בסוף השנה שעברה, כך נחשף רק לאחרונה כחלק מדליפת המסמכים שאירעה לאחרונה בפנטגון. המקרה אירע בחודש נובמבר האחרון, כאשר טיל רוסי נורה לעבר מזל"ט אמריקאי מסוג "MQ-9". 

זאת לא אוקראינה: הטייס הרוסי הפציץ את העיר הלא נכונה וגרם להרס רב | צפו
"הכריחו אותי לחפור את הקבר שלי": עדויות חדשות נגד הצבא הרוסי באוקראינה

הטיל נורה ע"י מערכת ההגנה האווירית הרוסית, אך לא הצליח להפיל את המזל"ט, כך אישר פיקוד מרכז ארצות הברית. על פי גורמים גורמים בכירים בצבא האמריקאי, בנוסף למלחמה שמתנהלת כבר מזה יותר משנה באוקראינה, רוסיה הגבירה משמעותית את פעולותיה בשטח הסורי. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כוחות צבא אוקראינה נלחמים ברוסיה (צילום: רויטרס)

"אנו יכולים לאשר שהמערכת "SA-22" שבשליטת רוסיה, ירתה טיל לעבר המל"ט האמריקאי", מסר דובר הפיקוד המרכזי של ארה"ב. מערכת ההגנה הרוסית המדוברת, הינה ניידת על  משאית חמושה בטילי קרקע-אוויר מונחי פיקוד וזוג תותחים אוטומטיים 30 מ"מ דו-קנה.

המערכת אף מחזיקה ביכולת להשתמש מכ"ם משולב, כמו גם בחיישן אינפרא אדום לטווח ארוך, על מנת לזהות ולעקוב אחרי מטרות שונות. על פי מספר דיווחים, המערכת מיועדת להתמודד בעיקר עם מטרות בגובה נמוך יחסית, כמו מסוקים, מל"טים, טילי שיוט ואמצעי לחימה אחרים, לרבות רקטות ארטילריות. כבר מספר שנים שהמערכת פרוסה בשטח סוריה במספר מוקדים שונים.