סין נערכת להשתלטות על לוויינים של מדינות שונות, זאת במסגרת היערכות למלחמה אפשרית, כך על פי דו"ח מודיעין אמריקאי שדלף לאחרונה. על פי הדיווח, התוכנית הסינית היא לעשות זאת באמצעות תקיפות סייבר.

מתיחות במזרח: לאחר ביקור נשיא טייוואן בארה"ב - צבא סין באיום מפורש על האי
לקראת עימות? סין מבהירה: שומרים את הזכות להשתמש בכוח נגד טייוואן

עוד דווח כי מטרת התקיפה היא למעשה לייתם את הלוויינים מכל פעילות אפשרית. ההערכה האמריקאית מדברת על כך שמדובר כחלק ממטרת על שבביג'ינג הציבו לעצמם, לשלוט בתחום המידע. 

מי שמודאגת במיוחד מאפשרות זו היא טייוואן, שפועלת בניסיון לבנות תשתית שתוכל להתמודד עם מתקפות מסוג זה מצד הסינים. לאחרונה, היא מחזרת אחרי משקיעים שונים, בניסיון להשיג לוויינים משלה. 

כזכור, 42 מטוסי קרב סיניים חצו את קו הגבול הימי למצר טייוואן, כך אמר מקור ביטחוני טייוואני לסוכנות הידיעות רויטרס בתחילת החודש, והוסיף כי שמונה ספינות חצו גם כן את הגבול הימי. המקור ציין כי סין ערכה תרגיל צבאי סמוך לנתיב המפריד בין הפיליפינים לטייוואן. משרד ההגנה של טייוואן מסר: "מגנה את הפעולות חסרות ההיגיון הללו".

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, העולם קיבל עדות למשמעות הרבה שיכולה להיות להתקפות סייבר מסוג זה בעת מלחמה. הרוסים עשו שימוש רב כנגד האוקראינים בתקיפות אלו, בין היתר בעת הפלישה עצמה לאוקראינה שאירעה לפני מעט למעלה משנה. התקפות אלו גרמו נזק רב לאוקראינים, ואף לפגיעה בטורבינות כוח בפולין, איטליה וגרמניה.