בתגובותיו הראשונות מאז הסכם הפסקת האש, אותת מנהיג המורדים החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, כי לאור ההסכם תופסקנה המתקפות על ספינות מסחריות בים האדום.
עם זאת, הותיר המנהיג פתח לחידוש ההתקפות, "נמשיך לעקוב אחר שלבי יישום ההסכם", אמר אל-חות'י בנאומו ביום חמישי. כנגד "כל הפרה ישראלית, טבח או מצור - נהיה מוכנים להעניק מיידית תמיכה צבאית לפלסטינים", אמר מבלי להבהיר האם כוונתו להתקפות רק על ישראל או גם נגד ספינות, מה שעשוי להותיר את חברות הספנות זהירות מלחזור לנתיב השיט החיוני.
בין המטרות שהותקפו, תשתיות בתחנת הכוח "היזאז" המשמשת כתשתית חשמל מרכזית עבור שלטון הטרור החות'י בפעילותו הצבאית. נוסף על כך, הותקפו תשתיות בנמלים 'ראס עיסא' ו-'חודיידה' ברצועת החוף המערבית בתימן. על פי הדיווחים, בסך הכל בוצעו כ-30 תקיפות עד לאותו היום, בשיתוף של ישראל עם ארצות הברית ובריטניה.
הקבוצה החות'ית בתימן מסרה כי הנזקים המצטברים לנמל חודיידה מוערכים בלמעלה מ-313 מיליון דולר, בעקבות שלוש תקיפות ישראליות מאז יולי האחרון, שהתמקדו בנמלי חודיידה, אלסליף וראס עיסא. התקיפות גרמו לשיבושים משמעותיים בתנועת האספקה למדינה, המתמודדת עם אחת המשברים ההומניטריים הקשים בעולם.
כמה ימים לפני התקיפה המשולבת, כוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב (CENTCOM) ביצעו מספר תקיפות מדויקות נגד שני מתקני אחסון תת-קרקעיים של נשק קונבנציונלי מתקדם של החות'ים בשטחים שבשליטת ארגון הטרור בתימן.
לפי הודעת סנטקום, החות'ים השתמשו במתקנים אלה כדי לבצע התקפות נגד ספינות מלחמה של הצי האמריקאי וספינות סחר בדרום ים סוף ומפרץ עדן.
בסוף חודש דצמבר הפציץ חיל האוויר את שדה התעופה הבינלאומי בעיר הבירה צנעא, הנמצאת בשליטת המורדים החות'ים. באותה עת, צוות מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי עמד לעלות על טיסתם חזרה, לאחר ששהו בעיר במסגרת משא ומתן עם גורמים מקומיים. לפי עדויות, אחד מחברי הצוות נפצע, ונזק משמעותי נגרם למתקני שדה התעופה, כולל מגדל הפיקוח, אולם הנוסעים והמסלול.