לפי "פוקס ניוז", החל מ־14 ביוני תועדו לפחות חמש טיסות ממסלולים שונים בסין אל איראן, כך לפי אתר FlightRadar24. העיתון הבריטי ה"טלגרף" דיווח כי המטוסים – שתוארו כ"מטוסי תובלה מסתוריים" – טסו מערבה דרך צפון סין, חצו את קזחסטן, המשיכו דרומה דרך אוזבקיסטן וטורקמניסטן, ונעלמו ממסכי המכ"ם ככל שהתקרבו לגבול האיראני.
כאמור, הטיסות עברו במסלול בלתי שגרתי, תוך שימוש בנתיב עוקף דרך מדינות במרכז אסיה – קזחסטן, אוזבקיסטן וטורקמניסטן – שנחשב לפחות מפוקח מנתיבים מסחריים רגילים. בסמוך לגבול איראן המטוסים נעלמו מהרדאר הציבורי, מה שעורר ספקולציות על ניסיון להסתיר את יעדם המדויק.
בשנת 2021 דווח כי איראן וסין חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ל־25 שנה. ד"ר מוחמד מרנדי מאוניברסיטת טהראן, המקורב למשטר, אמר בזמנו ל"פוקס ניוז": "השותפות הזו מאפשרת בניית מפת דרכים ארוכת טווח בין שתי המדינות, והיא גם מסר ברור לארצות הברית – ככל שוושינגטון תנסה לבודד את איראן וסין, כך הן יתקרבו יותר זו לזו".
גרינג הסביר כי אתרי ניטור טיסה מאבדים את הקליטה זמן קצר לפני הנחיתה, ולעיתים מציגים מסלול משוער שנראה כאילו נכנס לשטח איראן – אך בפועל המטוסים נוחתים באשגבאט שבטורקמניסטן וממריאים שוב משם, מבלי להיכנס לאיראן. הוא הוסיף: "מעבר להיגיון הפשוט – קשה להאמין שחברת מטען אירופית גדולה תשמש להעברת נשק מתקדם מסין לאיראן".
בתוך כך, המתיחות בין ישראל לאיראן הולכת וגוברת, וארצות הברית בוחנת אפשרות להצטרף למתקפות על אדמת איראן. הנשיא דונלד טראמפ שב והצהיר השבוע כי "איראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני, כן, אולי אעשה את זה. אולי לא. אף אחד לא יודע מה אעשה", אמר טראמפ ביום רביעי.