לפי Windward, בין ה־12 ל־24 ביוני שידרו 55 ספינות 101 הודעות חריגות באזור המפרץ והים האדום. מטרת ההודעות, לפי ההערכה, היא להתרחק מזיהוי עם מדינות מערביות - במיוחד ארה״ב, בריטניה וישראל - שנתפסות כיעדים בסיכון גבוה יותר.
בין הדוגמאות שנצפו בימים האחרונים: ספינת מכולות בפיקוח פנמה שעשתה דרכה לפקיסטן שידרה את ההודעה "PKKHI all Chinese"; מכלית־על בדגל סין שידרה תחילה "Chinese ship" ואז שינתה ל־"CN NBG" - שמציין את נמל נינגבו - לאחר שעברה את המצר. ספינה נוספת, תחת דגל סינגפור, שעברה בים האדום שידרה: "Vsl no link Israel" (ספינה ללא קשר לישראל).
ב־24 ביוני נרשם זינוק של 30% בתנועת הספינות המסחריות דרך מצר הורמוז, יממה בלבד לאחר הפסקת האש. דרך המצר הזה עוברת כ־20% מאספקת הנפט העולמית.
JMIC התריע בנוסף על עלייה בהפרעות GPS ובהתערבות אלקטרונית באזור - תופעה שעלולה להסיט ספינות ממסלולן ולהגביר את הסיכון להתנגשויות.
האירועים במצר הורמוז ממחישים עד כמה שברירית היציבות האזורית גם לאחר הפסקת האש. העובדה שספינות סחר נאלצות להסוות את זהותן ולהתנתק מכל שיוך מערבי כדי להימנע מתקיפה, יחד עם התרבות שיבושי ה־GPS והלוחמה האלקטרונית, מצביעים על כך שהמרחב הימי הפך לזירת עימות מתמשכת. למרות ההפוגה בלחימה הגלויה, האיום נמשך - ומעיב על אחד מנתיבי הסחר המרכזיים בעולם, שעליו נשענת אספקת הנפט העולמית.