מטוס הבואינג 787 דרימליינר, שהיה בדרכו מהעיר אחמדאבאד שבהודו ללונדון, החל לאבד גובה באופן מיידי. זוהי תאונת התעופה הקטלנית ביותר שהתרחשה בעשור האחרון, והיא מעלה שאלות חדשות לגבי מנגנוני הבטיחות הקשורים למתגי ניתוק הדלק. יחד עם זאת, הדו"ח מרמז כי לחברות בואינג ו-GE, יצרנית המנועים, אין לכאורה אחריות ישירה לתאונה.
העברת מתגי הדלק למצב "ניתוק" גורמת לכיבוי מיידי של המנועים. פעולה זו משמשת בדרך כלל רק כאשר המטוס כבר נחת והגיע לשער בשדה התעופה, או במצבי חירום ספציפיים כמו שריפת מנוע. הדו"ח אינו מצביע על כל מצב חירום שהיה עשוי להצדיק פעולה כזו. מעניין לציין כי באתר ההתרסקות, שני מתגי הדלק נמצאו במצב "הפעלה", והיו סימנים להדלקה מחדש של המנועים לפני ההתרסקות. עובדה זו מעלה שאלות נוספות לגבי ניסיונות הצוות להתמודד עם המצב.
אייר אינדיה אישרה את קבלת הדו"ח והודיעה כי היא משתפת פעולה עם החקירה, אך נמנעה מלהרחיב מעבר לכך. רשויות התעופה האמריקאיות הודו לעמיתיהם ההודים על שיתוף הפעולה, וציינו כי הדו"ח אינו כולל המלצות למפעילי מטוסי בואינג 787 או מנועי GE, מה שמחזק את ההערכה שהבעיה אינה מערכתית.
האסון מהווה מכה קשה לקבוצת טאטא, שרכשה את אייר אינדיה מהממשלה ההודית ב-2022 ומשקיעה מאמצים רבים בשיקום המוניטין של חברת התעופה ובחידוש צי המטוסים שלה. יתרה מכך, חברת התעופה נמצאת תחת ביקורת מוגברת מאז התאונה, כאשר סוכנות בטיחות התעופה האירופית הודיעה על כוונתה לחקור את חברת הבת אייר אינדיה אקספרס בעקבות דיווחים על אי-ציות להנחיות בטיחות וזיוף רשומות.