במשך עשרות שנים, צבאות מתקדמים השתמשו בטילים יקרים להתקפות מדויקות ובארטילריה זולה להפצצות המוניות. המלחמה באוקראינה הראתה שרחפנים יכולים להיות גם זולים וגם מדויקים, כאשר שאהדים עולים רק עשרות אלפי דולרים כל אחד ומסוגלים לטוס יותר מ-1,000 מיילים, לפי הערכות מסוימות.
הרחפן, שתוכנן על ידי איראן הוכיח את עצמו כיעיל במיוחד בהתגברות על הגנות אוויריות. רוסיה משגרת באופן שגרתי עשרות שאהדים שמתפוצצים בעת הפגיעה, בו זמנית. טילים נורים לעיתים לצד מטחי רחפנים, מה שמגדיל את הסבירות שהם יחמקו מהגנות.
חברות בארה"ב, סין, צרפת, בריטניה ובמקומות אחרים עובדות כולן על כלי טיס בלתי מאוישים משלהן המבקשים לחקות את השאהד. אוקראינה תוקפת את רוסיה עם רחפנים ארוכי טווח כבר במשך שנתיים לפחות, ולאחרונה החלה להשתמש במל"ט עם כנפיים משולשות שנראה בדיוק כמו שאהד.
עם זאת, המערב מפגר במידה רבה ומתמודד עם אתגרים שונים, כולל עלויות גבוהות יותר, אומרים אנליסטים. איראן החלה לעבוד על השאהד בתחילת שנות ה-2000, בעקבות פיתוח רחפנים דומים ארוכי טווח בישראל ובדרום אפריקה. המל"ט שימש מאז את איראן לתקיפה בישראל, כמו גם את שליחיה של טהרן ברחבי המזרח התיכון.
רוסיה החלה לפרוס את השאהד בסוף 2022 לאחר שחתמה על הסכם עם איראן לרכישה וייצור של הרחפנים באופן מקומי. מאז, היא שיגרה עשרות אלפי גרסאות משלה של רחפני התקיפה לעבר מטרות באוקראינה.
באירוע של הפנטגון הקיץ הוצגו 18 אבות טיפוס של רחפנים מתוצרת אמריקה. אחד מהם היה ה"לוקאס", שיוצר על ידי חברת SpektreWorks שבסיסה בפניקס, הדומה מאוד לשאהד.החברה, שקיבלה מימון ממשלתי, מתארת את הרחפן כ"חסכוני" עם מעט דרישות לוגיסטיות.
גם ל"ארוהד", רחפן תקיפה ארוך טווח מתוצרת חברת Griffon Aerospace, יש את אותה צורת כנף משולשת כמו לשאהד. החברה שבסיסה במדיסון, אלבמה, אומרת שהרחפן נבנה לייצור המוני וניתן לשיגורו בדרכים שונות.
רחפני השאהיד וחיקויים הופכים נפוצים כל כך עד שחברות, כולל גריפון וסאאב השוודית, מוכרות כעת גם כטב"מים לאימוני מטרה, שנועדו להיראות ולהתנהג כמו התחמושת האיראנית. אך העלות הגבוהה של החומרים והייצור מהווים בעיה עבור כל יצרני הרחפנים המערביים.
חברת הביטחון האמריקאית "אנדוריל" תעשיות מכרה 291 כטב"מים ארוכי טווח מדגם אלטיוס שלה לטייוואן בשנה שעברה, בעסקה שהעריכה את כטב"מים ביותר ממיליון דולר כל אחד, כולל תשתית הכשרה ותמיכה. לעומת זאת, רוסיה יכולה לייצר את הגרסה שלה לשאהדים בסכום של בין כ-35,000 ל-60,000 דולר כל אחד, אומרים אנליסטים.
חלק מהיצרנים המערביים אומרים שהביצועים המעולים של הרחפנים שלהם שווים את ההוצאות הנוספות. חברת MGI Engineering הבריטית אמרה שהרחפן ארוך הטווח שלה, ה-SkyShark, יכול לטוס במהירות של 450 קמ"ש, בהשוואה לכ-285 קמ"ש עבור Shahed-136. זה יקשה על הפגיעה בו, אמר מייק גסקוין, מייסד החברה.