סוללת ליתיום התלקחה באופן פתאומי במטוס נוסעים של חברת התעופה הסינית "אייר צ'יינה". האש, שפרצה בזמן שמטוס האיירבוס A-321 היה באוויר בגובה רב, גרמה ללהבות גלויות ולעשן שהתפשט במהירות, מה שהוביל לבהלה עצומה בקרב מאות הנוסעים ואנשי הצוות.
הרגעים הראשונים של האירוע שהתרחש במהלך סוף השבוע היו מלווים בצעקות ובניסיונות של הנוסעים להבין את מקור הסכנה, בעוד צוות האוויר פעל במהירות ובמקצועיות על מנת להשתלט על האש ולמנוע את התפשטותה. שריפה פרצה בתא המטען העליון של טיסה CA139 בין האנגג'ואו לסיאול. על פי הדיווחים צוות הנוסעים השתלט על האש והטיסה הופנתה בבטחה לשדה התעופה שנגחאי-פודונג.
התלקחות סוללת ליתיום במהלך טיסה מעלה שאלות קריטיות בנוגע לבטיחות פריטים אלקטרוניים המכילים סוללות מסוג זה במטוסים. סוללות ליתיום, הנפוצות במכשירים אלקטרוניים רבים – מטלפונים חכמים ומחשבים ניידים ועד מטענים ניידים – ידועות בצפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן, אך גם בסיכון להתחממות יתר העלולה להוביל לשריפה קשה ובלתי צפויה. שריפות מסוג זה קשות במיוחד לכיבוי בתנאי טיסה, בהם חמצן זמין והגישה מוגבלת.
מקרה זה אינו יחיד מסוגו, ובשנים האחרונות דווחו מספר אירועים דומים של התלקחויות סוללות ליתיום במטוסים, הן בתאי מטען והן בתאי נוסעים. אירועים אלו משמשים תזכורת חדה לסכנות הפוטנציאליות הכרוכות בנשיאת מכשירים אלקטרוניים אלו. חברות תעופה ורשויות תעופה אזרחית ברחבי העולם מתמודדות באופן מתמיד עם האתגר של אבטחת טיסות מפני התלקחויות סוללות. הן בוחנות ומיישמות הגבלות על נשיאת סוללות ליתיום גדולות, דורשות אחסון נאות במטעני יד ולא במטעני בטן, ומכשירות צוותי אוויר להתמודדות יעילה עם שריפות מסוג זה באמצעות ציוד ייעודי.