הסיבה השנייה היא "המיזוג הכפוי של הנצרות עם השמרנות", כאשר הטקסטים המכוננים של התנועה הופכים מהחוקה לברית החדשה, במטרה ליצור "משטר נוצרי הסובלני כלפי יהודים".
בהקשר זה הוא מזכיר את התבטאותו של קרלסון על כך שאת ישו הרגה "חבורה של בחורים שיושבים ואוכלים חומוס" - אמירה שעליה, לדברי סטיבנס, הוא כמעט לא שילם מחיר.
הסיבה השלישית היא אידיאולוגיה פוליטית. סטיבנס טוען שתנועת MAGA אינה אנטישמית במהותה, אך רבות מאמונות הליבה שלה "גובלות באנטישמיות" ונוטות להתחבר לסטריאוטיפים ישנים על "היהודי הבינלאומי". לבסוף, הוא קובע כי האנטישמיות אינה רק דעה קדומה, אלא "תיאוריית קונספירציה על יהודים".
הוא מקשר זאת לתפיסות הרווחות כיום בימין על קנוניה של "גורמי דיפ-סטייט וגלובליסטים" הפועלים נגד האזרח הפשוט - תפיסה המקבילה, לטענתו, לאמונות בשמאל הקיצוני על "ציונים ותומכיהם המיליארדרים".
סטיבנס מסכם באזהרה כי "הצונאמי של אנטישמיות פרוגרסיבית" שהכה לאחר ה־7 באוקטובר מלווה כעת בגל נוסף, "גבוה לא פחות", המגיע מהימין.