שני הצדדים החריפו את הרטוריקה ואף איימו לפעול לבד אם לא יגיעו להסכמות. מקורות גרמניים טוענים כי Dassault מבקשת שליטה כמעט מוחלטת על הפרויקט, דבר ש-Dassault מכחישה. מנגד, צרפתיים מבקשים לשמור על שוויון מול Airbus ולהבטיח שלא יפגע יתרונה הטכנולוגי.
אפשרות נוספת שנבחנת היא פשרה מינימליסטית, שבה FCAS תצומצם ל"ענן קרב" של חיבוריות מאובטחת, בעוד Dassault ו-Airbus יפתחו מטוסים נפרדים. הפשרה הזאת עשויה לאפשר לשני הצדדים להציל את הכבוד ולהימנע מפיצול פומבי.