במרכז המכתב מופיעים משפטים חריפים המיוחסים לאפשטיין: "חקרו אותי במשך חודש - לא מצאו כלום!!!", ובהמשך: "זו תחושה מיוחדת להיות מסוגל לבחור את הזמן שבו אומרים שלום".
וכן: "מה אתם רוצים שאני אעשה - אתפרץ בבכי!!". המכתב מסתיים במילים: "לא כיף. לא שווה את זה!!".
על פי הפרסומים, מהחומרים עולה תמונה של קשרים מתמשכים עם בני משפחות מלוכה ופוליטיקאים באירופה ובמזרח התיכון, בהם נורווגיה, בריטניה וסעודיה, תוך שימוש בהונו ובהשפעתו כדי לשמר גישה למוקדי כוח.