לפי דיווח באתר הערבי "אל-נשרה", למרות יוזמת ארצות הברית לחתימת מזכר הבנות עם הרפובליקה האסלאמית של איראן, הכולל התייחסות גם ללבנון, נראה כי הדבר לא משנה את המהלכים בזירה המקומית. ההערכות הן כי וושינגטון משתמשת בכלים שונים במקביל כדי לנסות לפרק את חיזבאללה מנשקו.
לפי מקורות נוספים, הסנקציות נועדו לחזק את מיקום ארצות הברית במגעי המשא ומתן הישיר בין תל אביב לביירות, תוך שמירה על ההנחה שמזכר ההבנות עם טהרן מחייב בדיקה מחודשת של המדיניות הלבנונית. המקורות מציינים כי הסנקציות נושאות מספר מסרים: ללבנון - להישאר איתנה מול הלחצים; לחיזבאללה - שהארגון נחשב עדיין לארגון שיש לפרקו מנשקו; ולבעלי בריתה של המפלגה - שאין שינוי מהותי בזירה הפנימית.