בנוסף לאיומים הצבאיים, הנשיא האמריקני הציג תוכנית פעולה כלכלית נוקשה במיוחד. לטענת כתב "פוקס ניוז", טראמפ הצהיר כי ארצות הברית עשויה להשתלט פיזית על מצר הורמוז בעתיד "אם ייאלצו לעשות זאת", ולהתחיל לגבות אגרות מעבר מכל כלי שיט שיחצה את האזור. טראמפ תיאר את ארצות הברית כ"מלאך השומר של מצר הורמוז והמזרח התיכון", וציין כי משמעות הצעד תהיה החרמה בפועל של 20% מהנפט שעובר במצר לטובת וושינגטון.