סגן נשיא איגוד לשכת המסחר סבר כי ישנן כ-300 אוניות שנמצאות במעבר, ועל אף שימצאו דרכים חלופות להעבירן, מדובר בעיכוב של כחודש ימים לכל הפחות. כמו כן, יותר מ-70% מהאוניות שם נושאות מכולות, וחלקן אף נפט, מה שעלול לגרום לנזקים כלכליים גבוהים יותר.
"בתקופת הקורונה, עלות שינוע המכולות זינקה מ-2,000-2,500 דולר ליותר מ-9,000 דולר. עלייה של 400%. זה זינוק משמעותי במחירי השילוח וכל זה לפני מיסים, כשמחיר השינוע משפיע גם על המיסים. לכן, מכשירי חשמל התייקרו כבר בתחילת ינואר. יש כאלה שייקרו אותם ב-10%-15%. זה משפיע גם על הלבשה. היתה תקווה שהמחירים יירדו אחרי החג הסיני שחל לפני חודש ימים והשיפור בקורונה, אבל זה לא קרה וגם לא יקרה כרגע. מה שיכול לקרות עכשיו, זה שתהיה עליית מחירים נוספת", הסביר שני.
הוא הוסיף כי "עלולה להיווצר בעיית מחסור במכולות. יש בתעלה עשרות רבות של מכולות. בעולם יש מגבלה של מכולות וציוד. כל עוד הן לא חוזרות חזרה לסין, נוצר מחסור במכולות".