הבעלים, המהנדס והמנהל העסקי: מי הם החשודים באחריות לאסון באיטליה?

החשוד המרכזי באחריות לאסון בסטרזה, היזם לואיג'י נריני, טען לאחר שנעצר כי הוא "מרגיש את כל כובד השיפוט התקשורתי". לצדו נעצרו שני חשודים נוספים בעבירות של הריגה ורשלנות

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אסון הרכבל באיטליה, מאי 2021
אסון הרכבל באיטליה, מאי 2021 | צילום: ITALIAN POLICE/Handout via REUTERS

נריני רכש בתחילה 80% מהחברה המופקדת על תחזוקת הרכבל, פרובייה דל מוטארונה, בהמשך שינה את שמה ואז רכש את 20% נותרים. הוא מקבל משכורת של 96 אלף יורו בשנה מהחברה ועוד כ-130 אלף מהעירייה, שהעניקה לו זיכיון על הרכבל עד שנת 2028.

כמו כן, החברה רשמה רווחים נאים בשנים האחרונות. לפי הדו"חות הכספיים שלה (האחרון בשנת 2019), המחזור העסקי שלה עמד על 1.7 מיליון אירו, ורווחיה הסתכמו ב-440 אלף אירו. מספר העובדים במקום משתנה, והוא נע בין 18 בחודשי השיא לבין שמונה בחודשים הפחות עמוסים. כמו כן, הרכבל מסיע מעל 100 אלף אנשים בשנה, כולל תושבי העיירה הסמוכה.

נריני, שלו שני ילדים בתחילת שנות ה-20 לחייהם, היה בעבר בעלים של סוכנות נסיעות ושל חברת אוטובוסים באזור אגם מאג'ורה. את שתי החברות הוא מכר כשהחליט לרכוש את החברה המפעילה את הרכבל.

התובעת האזורית, אולימפיה בוסי, אמרה כי השלושה הפגינו התנהגות "מודעת ומרתיעה", וכי לפי החשד הם היו מודעים לתפקוד הלקוי של מערכת הבלמים של הרכבל. לפי גורמים המעורבים בחקירה, שצוטטו ב"לה רפובליקה", נגד החשודים יש "ראיות משמעותיות".

תגיות:
רכבל
/
אסון הרכבל באיטליה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף