לפי סקר שבוצע על ידי CNN, דונלד טראמפ מסיים את הוועידה הרפובליקנית כשהוא מוביל על הילרי קלינטון במירוץ לבית הלבן, ומשיג 48% מול 45% לקלינטון. הממצא הזה מייצג קפיצה משמעותית של 6 נקודות שהושגה בזכות הוועידה. מדובר באירוע נדיר, כיוון שלא הייתה עלייה כזו משמעותית בסקרים אחרי ועידה מאז שנת 2000, אז אל גור וג'ורג' בוש הגדילו את המספרים שלהם בשמונה נקודות כל אחד.



הממצא החדש הוא גם התוצאה הטובה ביותר שהשיג טראמפ בסקר CNN מול קלינטון מאז ספטמבר 2015. העלייה בתמיכה בטראמפ נובעת מתנודה בקרב העצמאיים, ש-43% מתוכם אמרו שהוועידה שהוביל בקליבלינד גרמה להם לתמוך בו. טרם הוועידה, החלוקה בקרב העצמאיים הייתה 34% לקלינטון,ו-31% לטראמפ. לעומת זאת, עכשיו 46% מקרב העצמאיים הודיעו שיתמכו בטראמפ ו-28% בקלינטון.



הסקר משקף גם שוני בהצבעה בקרב מצביעים לבנים בעלי השכלה גבוהה. בקרב בעלי תואר, קלינטון השיגה עלייה בהשוואה לביצועיה טרום הוועידה הרפובליקנית, והגיעה ל-39% שמהווים הובלה על טראמפ. במקביל, איש העסקים הרחיב את בסיס תומכיו בקרב לבנים שאינם בעלי תארים ומוביל בקרב אוכלוביה זו ב-23% על קלינטון נכון לעכשיו.



מעבר לעלייה בתמיכה בו, שיעורי האהדה כלפי המועמד הרפובליקני עלו גם הם (מ-39% לפני הוועידה ל-46% אחרי) וגם היתרון שלו על קלינטון בטיפול בסוגיות בוערות עולה. הוא נתפס כיותר מהימן מקלינטון בהתמודדות עם הכלכלה ועם הטרור, ואפילו פוגע ביתרון שלה בטיפול במדיניות החוץ (50% אמרו שהם סומכים עליה יותר, שזו ירידה של 7% מהתוצאות טרום הוועידה).



גם מבחינת שיפור התדמית האישית עזרה לו הוועידה, ועכשיו 52% מאמינים כי הוא רץ בבחירות למען טובת ארצו ולא למען טובתו האישית. רק 44% אומרים דבר דומה על קלינטון. חלק רחב יותר מהציבור רואה בו אדם מהימן, וחלה עלייה בשיעור המצביעים שאמרו שיהיו גאים אם יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית.