המירוץ לבית הלבן: ועידת המפלגה הדמוקרטית נפתחה הלילה (שלישי) בהיכל וולס פארגו בפילדלפיה, ועידה שבסיומה הילרי קלינטון תוכרז באופן רשמי כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. על הוועידה מעיבה פרשת הדלפת המיילים של הוועידה הדמוקרטית הלאומית הנחקרת על ידי ה-FBI וכן הסקרים הלא מחמיאים שמציבים את קלינטון בפער מהמועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ.



במהלך הוועידה מתוכננים לנאום אישים רבים, ביניהם ברני סנדרס, יריבה לשעבר של קלינטון, אליזבת וורן, סנאטורית מטעם מדינת מסצ'וסטס, ברק ומישל אובמה וביל קלינטון. כשסנדרס עלה לבמה, בכל פעם שהזכיר את שמה של קלינטון ואמר לתומכיו שיצביעו עבורה ועבור סגנהטים קיין כי זו הדרך היחידה להביס את טראמפ, הוא נענה בקריאות בוז ובכירי המפלגה שעוד קיוו כי הוועידה תביא איתה אחדות במפלגה, גילו שהדרך לבית הלבן תהיה לא פשוטה. אשת הנשיא התקבלה מנגד בחום, פתחה ואמרה כי היא מגנה את "שפת השנאה שאנו שומעים בפי אנשי ציבור בטלוויזיה. המוטו שלנו הוא, כאשר הם יורדים נמוך, אנחנו נעלה", אמרה הגברת הראשונה.



ברני סנדרס בוועידה. צילום: רויטרס
ברני סנדרס בוועידה. צילום: רויטרס



אובמה אמרה שהיא צפתה בבנותיה גדלות בבית הלבן וכי היא זוכרת את עצמה מתבוננת בהן הולכות לבית הספר בפעם הראשונה. "באותו רגע הבנתי שזמננו בבית הלבן מהווה את הבסיס למי הן יהפכו להיות ואם החוויה הזו תחזק אותן או תשבור אותן", היא אמרה. אובמה הוסיפה: "כל מערכת בחירות היא על מי ירים את הכוח לעצב את ילדינו לשנתיים, ארבע או שמונה השנים הבאות של חיינו ואני כאן הערב כי בבחירות האלה, יש רק אדם אחד אשר אני סומכת עליו, רק אדם אחד שאני מאמינה שהוא מוכשר באמת להיות נשיא ארצות הברית וזו ידידתנו, הילרי קלינטון".



בינתיים מעודד מהיציע. ביל קלינטון. צילום: רויטרס
בינתיים מעודד מהיציע. ביל קלינטון. צילום: רויטרס



כזכור, מוקדם יותר ה-FBI אישר כי נחקר אופי והיקף מתקפת הסייבר נגד הוועידה הדמוקרטית הלאומית. "פעולה כזאת היא דבר שאנחנו לוקחים מאוד ברצינות, והבולשת תמשיך לחקור ולברר מי האחראי על איום הסייבר - ספייס". כך נמסר מטעם הבולשת עקב ההשערות שהאקרים שעובדים בשביל רוסיה ניסו להשתמש מסמכים כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות בארה"ב. בנוסף, לפי סקר שבוצע על ידי CNN, טראמפ מסיים את הוועידה הרפובליקנית כשהוא מוביל על קלינטון במירוץ לבית הלבן, ומשיג 48% מול 45% לקלינטון. הממצא הזה מייצג קפיצה משמעותית של 6 נקודות שהושגה בזכות הוועידה. מדובר באירוע נדיר, כיוון שלא הייתה עלייה כזו משמעותית בסקרים אחרי ועידה מאז שנת 2000, אז אל גור וג'ורג' בוש הגדילו את המספרים שלהם בשמונה נקודות כל אחד.