הטלנו על פלצני היין שלנו, אלה שרגילים לקנות יינות יקרים ולדבר עליהם שעות, משימה עממית: ללכת לרשתות השיווק ולחזור למערכת עם סל יינות שעולה לא יותר מ-100 ₪. זה מה שהם הביאו...
והנה המסקנה שלי מהסיור הקצרצר הזה: ערב ראש-השנה ורשתות השיווק בקושי מדברות עם הלקוחות על יין. המדפים דלים במבחר ובמלאי ולא נמצא שום אדם שמסוגל לייעץ ולמכור. אצלי אישית, כאיש שיין זורם בעורקיו, מדובר בתחושת פספוס גדולה. אני מאמין באמת ובתמים שבמדינה שמשוועת לשינוי בצריכת היין ושבשנים האחרונות מצליחה לקנות לעצמה שם עולמי, השינוי התודעתי צריך להתחיל במדף שבמחלקת היין בסופרמרקט (!). אז אנצל את המעמד ואשלח איחול מכאן לתעשייה המקומית: מי ייתן ובשנה הבאה נפגוש גם ברשתות השיווק מגוון ראוי יותר של יינות שייצג את כל המדהים שמתרחש בתעשיית היין המקומית שלנו. שנה טובה!