מה שהתחיל כשיחת-שיכורים בין ג'ורג' קלוני ועוד שני חברים, הפך למותג טקילה שנמכר בשבוע שעבר תמורת מיליארד דולר. קבלו את הסיפור הלא-ייאמן של טקילה 'קאזאמיגוס'...
מכירים את זה שיושבים שלושה חברים טובים, שותים משהו, או אולי מעשנים משהו – עד שאחד מהם קם וכטוב ליבו בסאטלה מכריז: "יש לי רעיון נהדר, בוא נפתח פאב!". בדרך-כלל רעיונות שכאלה נשכחים עד מהרה ומתחלפים בכאב ראש של האנג-אובר, אבל לפעמים הם אשכרה מתגשמים – ומה שקורה זה שאחרי כמה חודשים כל השלושה נשארים גם ללא כסף וגם כבר לא כל-כך חברים... אלא אם כן כמובן, קוראים לכם ג'ורג' קלוני.
כמו שאתם בטח יודעים, חיבור בין מפורסמים הוליוודיים למותגי יין ואלכוהול מתקיים כבר עשרות שנים – ולא רק ברמת דמויות ממוצאות כמו "מיסטר ביג" מ"סקס והעיר הגדולה", או "טרטל" מ"הפמלייה": הבימאי מרטין סקורסזה הוא בעל יקב כבר כמה עשרות שנים, המוסיקאי קרלוס סנטנה מחזיק במותג טקילה, וכמוהו גם ג'סטין טימברלייק. לדרו ברימור יקב בקליפורניה ולדייויד בקהאם מזקקת וויסקי בסקוטלנד. ואפרופו כדורגלנים: לאנדרס אינייסטה יש יקב בקטלוניה.
בחזרה להוליווד: גם אנטוניו בנדראס גם הוא בעלים של יקב, ואפילו מדונה, האישה והדיווה, מחזיקה ביקב ביחד עם אביה. ואולי לא בדיוק הוליווד, אבל ז'ראר דפרדייה הוא בעלים של לא פחות מחמישה יקבים.
ועם כל הכבוד לרשימה המכובדת דלעיל, בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי חווים אולי קשיים בזוגיות שלהם, אבל בכל הקשור למותג היין שלהם "מיראבל" – העסקים רק פורחים.
לו כל אחד מאתנו היה במקומם, היינו יכולים לבקש באותה מידה לגלות באר נפט בחצר הפרטית שלנו, אבל קלוני וחבריו אינם אנשים רגילים (לפחות מבחינת האמצעים), אז הם אמרו – ועשו. אחרי חיפושים רבים שלוו בשתייה מרובה, הם מצאו מזקק עצמאי בעיר חאליסקו שהסכים לזקק למענם את הטקילה שלהם.
החברים החליטו לקרוא לטקילה שלהם 'קאזאמיגוס' – שילוב בין המילים הספרדיות "קאזה" (בית) ו"אמיגוס" (חברים), מה שבעברית נשמע קצת כמו מועדון בקיבוץ שירד מנכסיו, נשמע להם כנראה מוצלח – והטעם עוד יותר. מה שמצחיק הוא שלרגע אחד לא התכוונו השלושה להרוויח מהפרויקט הזה אפילו סנט אחד. כן, כן, ככה זה: לפעמים אלוהים נותן אגוזים למי שיש לו יותר מדי שיניים (...).
רק שאחרי שנתיים שבהם שתו לא מעט וגם חילקו לא מעט בקבוקים בנדיבות לבני-משפחה וחברים, צלצל הטלפון בהוליווד ועל הקו היה המזקק המקסיקני מחאליסקו: "תראו חברים", אמר להם, "במשך שנתיים אני שולח אליכם אלפיים בקבוקים בשנה תחת הלייבל "דוגמאות", ובכן – או שאתם מוכרים את הדוגמאות שאני שולח אליכם או שאתם שותים יותר מדי (...). כך או כך, לפי החוק אנחנו כבר לא יכולים לקרוא לזה דוגמאות אלא להחליט אם להמשיך כעסק מסחרי לכל דבר או לסגור".
השלושה – שלא רצו להיפרד מטקילת-הדוגמאות שלהם, החליטו בשנת 2013 להפוך אותה למותג מסחרי לכל דבר – והעסקים פרחו. כאן היה יכול להסתיים הסיפור בסוף טוב, אלמלא חיכה מעבר לפינה סוף אפילו טוב עוד יותר: ענק המשקאות 'דיאג'יו' (שמחזיק כבר כמה מותגים ידועים כסמירנוף, ג'וני ווקר, גינס, גורדון ואחרים) החליט שהוא מעוניין לרכוש את המותג ושם על השולחן הצעה שאפילו קלוני לא יוכל לסרב לה: מיליארד דולר (!).