טליה לוין פגשה את רועי יצחקי, בעלים ומנכ"ל של היקבים 'טוליפ' ו'מאיה', ושמעה ממנו למה חשוב שיקבים ישראליים ייצרו יינות מזנים ים-תיכוניים, ולמה על-מנת לפרוץ לשווקים בחו"ל על היין הישראלי לעבור מהפיכת זהות...
קצת רקע למי שעדיין לא מכיר - ואין כאן אחד כזה: יקב 'טוליפ' שבבעלותו של רועי יצחקי הוא יקב בוטיק שהוקם בשנת 2003 בכפר-תקווה ליד טבעון. היקב משלב עשיית יין איכותי ותרומה לקהילה שבה אדם בעל מגבלות וצרכים מיוחדים יכול להתפתח ולממש את יכולותיו. יקב 'טוליפ' משתלב בחזון של כפר-תקווה, מעסיק את החברים בו, נותן להם את האפשרות לעבוד בתעשיית היין ומייצר 300,000 בקבוקים בשנה. יקב 'מאיה' הוקם בשנת 2011, אף הוא על-ידי רועי יצחקי. יקב 'מאיה' הוא יקב בעל קונספט חדשני המייצר יינות ישראליים מזני ענבים ים-תיכוניים המותאמים לאקלים המקומי.
"אתה יודע", אני אומרת לרועי יצחקי, "פעם בכמה זמן יוצא לנו להיפגש כאן ביקב 'טוליפ', ובכל פעם קשה שלא לשים לב שהיקב כל הזמן הולך וגדל, אז בוא ספר לי בעצם קורה כאן. מה עוד חדש?". רועי יצחקי מחייך: "האמת היא שהרבה דברים חדשים קורים כאן, בעיקר בתחום השיווק והייצוא. עשינו בנושא הייצוא כמה מהלכים מאד גדולים, אבל לא רק בטוליפ, אלא גם בתעשיית היין הישראלית. לפני חודש וחצי התחלנו מהפיכה בארצות-הברית. מדובר בפיילוט שהחל כבר לפני שלוש שנים וכעת זה יוצא לאוויר העולם", מספר רועי יצחקי.