רצף ההחתמות המרשים של מכבי תל אביב בכדורסל, שדאגה שגם בעונה הבאה יככב בשורותיה צמד הגארדים הטוב באירופה, יחד עם קולסון, סורקין, מארטין ושות', הוא מצד אחד תעודת כבוד למועדון שהגיב מהר, פעל מהר ודאג לכך שלראשונה מזה שנים, יהיה לקבוצה שלד איכותי שרץ יחד ליותר מעונה אחת, אך מהצד השני, העובדה שמכבי תל אביב טרם הודיעה על הכוונה להחתים את מאמן הקבוצה, עודד קטש לעונות הבאות מרצד במרחב כמו כתם אדום על בד צהוב.

בשנותיה המוצלחות של מכבי, מאמן הקבוצה היה גם הפרזנטור שלה. רלף קליין ז"ל, צביקה שרף, פיני גרשון ודיוויד בלאט שייבדלו לחיים ארוכים, היו הרבה יותר מ"האיש על הקווים", הם מילאו היטב את תפקידם במחזה כשגילמו את המוח היהודי שיודע להפיק שלם הגדול מסך חלקיו, שיודע לספק אמירות בלתי נשכחות שנעות על הציר שבין ציונות, רוחניות, מכביזם וספורט. הם היו הקול שיודע לספק תקווה ואופטימיות, כל אחד מהם היה מודע היטב להיסטוריה שהוא כותב – מהנאום הציוני של רלף לפני המשחק מול וארזה, דרך הניצחון של צביקה על אדמת ברה"מ, דרך ה"ננצח בכל המלחמות של פיני ו"אנחנו עם חי" של דיוויד". ארבעת המאמנים המיתולוגים של מכבי הם ברכה למועדון, אבל הנעליים הענקיות שלהם הן גם סוג של קללה עבור כמעט כל מי שניסה להיכנס לתוכן.

בעונה הראשונה שלו (בקדנציה השניה) הגיע קטש לקבוצה מפוחדת ואופטימית. מפוחדת מהאפשרות שהשנים האחרונות יחזרו על עצמן ועוד עונה תהפוך לסחרור בלתי נגמר שיפגע במותג הענק אך גם הפצוע.ולמה אופטימית? מכיוון שהסגל שנבנה כאן היה, על הנייר, בעל פוטנציאל ענק, פוטנציאל שיכול להיות מתורגם בשנים הקרובות (ואולי גם השנה) לגביע אירופי נוסף. 

תחת רף הציפיות והפחד, כאשר הוא מודע לכך שהוא בסה"כ סוג של פשרה, פעל קטש בעקביות ובקור רוח תחת אותה השיטה ובאותה הדרך. לא מדובר כאן על הצד המקצועי אלא על הקשר עם השחקנים. לכל מאמן יש את הערך המוסף שלו – יש כאלה שממותגים כ"מאמני התקפה" יש כאלה שממותגים ככאלה ששולטים בקבוצה, יש כאלה שהם מאמני הגנה חזקים. עודד קטש הוא "מאמן של שחקנים" . קטש הוא המאמן שחדר ההלבשה תמיד יהיה איתו ובשיטה החדשה (יחסית) של היורוליג, הערך הזה הופך והולך להיות חשוב יותר ויותר ובעל משמעות רבה יותר.

קטש הצליח להביא את מכבי תל אביב למקום החמישי בעונה הסדירה ובנה קבוצה שמשתפרת כל הזמן, אבל החשוב מכל הוא דווקא היכולת שלו להתגבר על משבר, משבר קשה ולאור נתוני הפתיחה שלו בקבוצה, העובדה ששמר על קור ושהשחקנים שיחקו עבורו גם בימים הקשים מציבים עבורו את הפוטנציאל להיכנס לרשימת המאמנים המיתולוגיים של מכבי לצד הגדולים ביותר. גם הזהות האדישה שלו משחקת לטובתו והקריאות "עודד תחייך" הולכות אט אט ובונות את דמותו כפרזנטור של הקבוצה, מודד 2023. 

קטש מאמן טוב מאוד, רחוק מלהיות מושלם, אבל כזה שהולך ומשתפר כל הזמן. זו בדיוק הסיבה שמכבי תל אביב חייבת לצאת כעת לא רק בהחתמה אלא גם בהצהרה – "עודד קטש הוא מאמן הקבוצה לחמש השנים הקרובות". הכרזה כזאת תביא את מכבי תל אביב סוף סוף לעידן היציבות שהיא כל כך רוצה בו, היא תציב על הקווים שחקן בית, אגדת כדורסל, חביב הקהל ולא פחות חשוב מכך – פרזנטור ישראלי בעידן שבו מרבית שחקני הקבוצה הם זרים. 

קטש של העונה הבאה יהיה טוב יותר מזה של העונה ואם מישהו פעם היה מוכן להמר ש"בגצקיס יהיה יום אחד אחד המאמנים הטובים ביבשת" על סמך נתונים אמפיריים חלשים בהרבה, למכבי תל אביב אסור לתת לאפשרות הזאת לחמוק ממנה.

לצד כל הסיבות האלה, חייבים לזכור גם את האלטרנטיבה  - הימור על מאמן בינוני שאמור לפרוץ קדימה יחזיר את הקבוצה שנה אחורה אל אותן החרדות של סיחרור פוטנציאלי וחזרה לימי ז'אן טבק. האפשרות השניה - החתמת "מאמן על" כמו פסקוואל או עתאמן, כרוכה בפתיחת הארנק ואם כבר פותחים אותו אז עדיף להשאיר את קטש ולתת לו עוד 2 מליון דולר לשחקנים, מה שיהפוך את מכבי מקבוצה טובה לקבוצת על ביורוליג.

קטש ומכבי יוצאים כעת למונאקו. ניצחון אחד ושמירה על הבית יאפשרו לקטש לצאת מהקרב בנסיכות היישר אל מעמד המלך. ייתכן שאז יהיו לו דרישות כלכליות גבוהות יותר, ייתכן שכמו דיוויד בלאט הוא יעדיף לא להיות ברווז צולע וימתין בסבלנות להצעה שוודאי תגיע מקבוצת יורוליג אחרת וייתכן בהחלט ומכבי שוב תעשה את הצעד הנכון וכבר בקרוב נתבשר שללא קשר לתוצאות הבאות, קטש יישאר על הקווים בהיכל גם בעונות הקרובות ועם קצת מזל והרבה התמדה נדבר עליו בעוד כמה שנים במונחים של הגדולים ביותר שאימנו בהיכל.