בניגוד לשמות מוכרים כמו לינוי אשרם, שגיא מוקי וקטי ספיצ'קוב, סביר להניח שאם ארטיום דולגופיאט יעבור מולכם ברחוב לא תזהו אותו. אבל דווקא המתעמל האנונימי יחסית הפך לראשון שמעניק לישראל מדליה באחד הענפים הכי יוקרתיים באולימפיאדה, ועוד מדליית זהבי!

דולגופיאט בן ה-24 הוא כבר מזמן מומחה עולמי לתרגילי קרקע, ובכל זאת כאמור נותר יחסית בצל. מדלית כסף באליפות העולם במונטריאול 2017 פתחה את הדרך. אחריה היתה גם מדלית כסף באליפות העולם בשטוטגרט 2019. באליפות אירופה שנערכה במרסין שבטורקיה בשנת 2020 זכה בזהב בקרקע ובארד בסוס הקפיצות והיה למתעמל הראשון אי פעם של ישראל אשר זוכה בשתי מדליות באותה אליפות אירופה.

מי שחשב שאחרי אלכס שטילוב תישאר נבחרת ההתעמלות הישראלית עם בור שלא יוכל להתמלא, התבדה בזכות העילוי מראשון לציון, שעלה לארץ בגיל 12 מאוקראינה ולפני שידע מילה בעברית, כבר הוצמד למאמן ההתעמלות סרגיי וייסבורג שבנה אותו לרגע הגדול שחיכה לו בטוקיו. אביו היה בעצמו מתעמל, כך שהיה טבעי לארטיום ללכת בדרכו ולבנות לעצמו קריירה באולם בהדר יוסף.

אין הרבה ספורטאים אולימפיים שמדברים בפתיחות על עצמם כמו דולגופיאט. בעבר חשף כאן איך במקום לרכוש לעצמו רכב חדש אחרי המענק שקיבל בעקבות מדלית הכסף באליפות העולם במונטריאול, הוא נאלץ לשלם 100 אלף שקל על שיניים חדשות בגלל בעיה רפואית שליוותה אותו מהילדות. דולגופיאט גם חווה לחץ מיוחד ואפילו יוצא דופן בלילה שלפני תחרות חשובה וגם בבוקר בדרכו לאולם.
 
עבור דולגופיאט, שזכה לכינוי "החתול בשל הגמישות והקואורדינציה שלו, זו היתה התנסות ראשונה במשחקים אולימפיים, ולמרות שהוא כבר זכה לשלל עצות משטילוב הוותיק, שהופיע פעמיים בגמר אולימפי בעבר והפעם לא הצליח להעפיל מהמוקדמות, האתגר הגדול של דולגופיאט היה להתגבר על כל הלחצים והפחדים ולדעת לבוא לתת את הכי טוב שלו במכשיר הקרקע, בו הוא הפך בארבע השנים האחרונות לאחד הטובים בעולם.