החל מיום שבת הקרוב ייצגו את ישראל באליפות אירופה של הארגון העולמי Virtus 15 ספורטאי "וירטוס ישראל" – עמותה למשחקים מיוחדים. התחרות תתקיים בקרקוב שבפולין במהלך השבוע הבא. ספורטאי העמותה הם אנשים עם צרכים מיוחדים, עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון, שעוסקים בספורט תחרותי־הישגי.

את הספורטאים ילוו בימי התחרות ראובן אסטרחן, מנהל הספורט בעמותה, ועוד שמונה מאמנים בענפי הספורט שבהם מתחרים הספורטאים: אתלטיקה, טניס שולחן, רכיבת אופניים, חתירה על מכשיר, טניס ושחייה. לחלק מהספורטאים יתלוו גם הוריהם.  בתום תקופת אימונים מפרכים שנמשכו מספר חודשים צפויים הספורטאים להגיע לתחרות מוכנים ודרוכים.

אסטרחן, שעומד גם בראש המשלחת למשחקים, הוסיף כי "מטרתה של העמותה היא לייצר שינוי בחייהם של הספורטאים עם הצרכים המיוחדים ולעודד אותם לממש את יכולותיהם, ויש להם יכולות רבות. הספורט הוא רק אמצעי להגשמת המטרה, על אחת כמה וכמה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים. ההתמודדות עם אתגרים ומכשולים מעצבת אותנו ואת הספורטאים שלנו ואנחנו גאים בכל אחת ואחד מהם. עבורם ההשתתפות היא הניצחון הראשון, אבל הם יהיו שם בשביל הרבה יותר. אנחנו מאמינים בהם".

התחרויות נערכות על פי חלוקה לשלוש קטגוריות של מוגבלות: אוטיזם, מוגבלות שכלית ותסמונת דאון וזאת על מנת לתת מענה לצרכים שונים שיתאימו לכל משתתף יחיד או קבוצת ספורט ובעיקר לטובת ההוגנות והשוויון במהלך התחרויות, כך שהספורטאים מתחרים מול השווים להם ברמת המוגבלות. 

הארגון הבינלאומי מקיים אחת לארבע שנים את תחרות משחקי העולם ואחת לשנתיים את משחקי אירופה. במקביל, מתקיימות תחרויות במהלך כל השנה במדינות שונות ברחבי העולם. וירטוס ישראל נוסדה בשנת 1987 ומונה כיום כ־3500 ספורטאים וספורטאיות. העמותה חברה בארגון הספורט הבינלאומי Virtus, אשר מקדם את העיסוק בספורט תחרותי הישגי בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים.