שגיב יחזקאל, הכדורגלן הישראלי המשחק בקבוצת אנטליהספור הטורקית, החליט לערוך מחווה לחטופים במהלך משחק אתמול (א'), ובעקבות כך נלקח לחקירה במשטרה הטורקית. דין שמואל אלמס ("גלובס"), מומחה לטורקיה, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב על הידיעה, והביא פרטים נוספים. 

"התנהגות מכוערת שתומכת ברצח עם": שגיב יחזקאל תחת מתקפה

"אפשר להגיד שזה מפתיע כי זה הגיע מהכדורגל, אבל לא מפתיע אותי שזה קרה", הוא הודה בפתח שיחתם. "באופן אישי, חששתי שכל הישראלים שממשיכים ללכת לטייל בטורקיה, יבואו ואחד מהם ייתפס. אני רק חייב לציין, הוא אפילו לא ציין את החטופים, הוא רק אמר שבעה באוקטובר - 100 ימים. זה אפילו לא חטופים, אין שום מסר פוליטי, אין כלום. זה טרנד של השלטון שכרגע באים ותופסים טרמפ. גם הדובר בא וצייץ עוד הלילה שהוא עבד של שנאה, זה מה שנכתב עליו, אפשר לחשוב מה שגיב כתב".

עוד הסביר: "הוא קודם כל נעצר, בקבוצה לקחו אותו לתחנת המשטרה, תשאלו אותו, עצרו אותו ועוד צפוי דיון הארכת מעצר בהמשך היום. לצערי זה לא נראה טוב, זה בהחלט לא נראה טוב. אני גם רואה את השיח ברשתות בטורקיה, את רואה את כל הבייס של ארדואן, שהמקרה שלו יהיה כמו מקרה של יוסף, שחקן כדורגל ממוצא ערבי צרפתי, שנשפט בצרפת. כשמסתכלים על טורקיה בתור כלי תגובה במסגרת כל המשחקים של ארדואן שמנסה להוכיח את עצמו כמה הוא מנהיג של העולם המוסלמי". 

שגיב יחזקאל במחווה לחטופים (צילום: אתר רשמי, אנטליאספור)
שגיב יחזקאל במחווה לחטופים (צילום: אתר רשמי, אנטליאספור)

לאור אמירותיו תהה סגל האם יש למדינת ישראל את היכולת לחץ את שגיב שמה הוא ייפול קורבן לניסיון של טורקיה לנקום נוכח המלחמה בעזה. שמואל אלמס הגיב כי "אם אני מסתכל מהיכרותי עם המערכת, הטורקים בלי לקבל איזשהו דבידנט מסוים לא ימהרו לשחרר אותו, אלא אם יבואו פיפ"א, ויגידו 'או שאתם מושעים או שאתם משחררים אותו'. שגיב הוא לא הספורטאי היחיד בטורקיה, יש כמה ספורטאים שאני לא מקנא בהם על התחושות שהם בטח נמצאים בהם כרגע. התקווה שיבואו פיפ"א וישפיעו".

"אם נסתכל על מקרה הזוג אוקנין, ונסתכל בדיעבד, מה טורקיה רצו? לבוא ולדחוק בישראל להתקרב אליהם ליחסים דיפלומטיים. היום מתאים לטורקיה להיות תחנת הכסף של חמאס, מטה של חמאס, וזה מה שארדואן רוצה. במרץ לארדואן יש בחירות מקומיות בטורקיה, זה אירוע מאוד משמעותי. ארדואן מסתכל על הבחירות ורוצה לעודד את הקהל להצביע אליו, לאחר שב־2018 המפלגה שלו נחלה כישלון צורב. שגיב נקלע לתוך הסערה הזו", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm