שלמה שרף, מאמן נבחרת ישראל לשעבר הושעה היום (שבת) על ידי ערוץ הספור לאחר שבזמן משחק בין פתח תקווה והפועל חיפה, ביקר את השחקן אבדיאל ארויו. "עכשיו אני מעלה אותו על המטוס. אגואיסט, שלח אותו הביתה, חבל על הזמן שלו". כשהשדר אמר שארויו מגיע מפנמה, אמר שרף: "פנמה, שילך לאכול בננות".

התבטאותו של שרף על השחקן הפנמי (קרדיט: צילום מסך ספורט 5)

בעקבות המקרה מערוץ הספורט נמסר כי מדובר בהתבטאות אומלל וכי ישעו את שרף מהערוץ עד להודעה חדשה. במכבי פתח תקווה אמרו כי לא יאפשרו לשרף לפרשן את משחקיה וכי הם מתווכנים לתבוע אותו.

"מול תופעות של גזענות יש לעמוד בצורה ברורה. אמירתו של שלמה שרף אינה ראויה ואין לה מקום בספורט הישראלי ובחברה בכלל. נכון נהגו בספורט 5 כאשר החליטו להשעות את שרף.  ביחד נשמור על הספורט כמקום שיש בו מקום לכל אחד ואחת בלי הבדל דת, גזע ומין", אמר שר התרבות והספורט, חילי טרופר. 

"אנו מביעים שאט נפש מההתבטאות של שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט ומאמן נבחרת ישראל בעבר, כלפי שחקנה הפנמי של מכבי פ״ת אבידל ארויו. השנה היא 2020 וחמור במיוחד שיש מי שמרשה לעצמו לחטוא באמירה כה פוגענית, מעליבה ומבישה. הניחוח המבאיש שעולה מהאמירה של שרף מחייב ענישה מחמירה והוקעה ציבורית", מסרו מההתאחדות לכדורגל.