האם הכדורגל הישראלי בדרך לעבור שינוי משמעותי בעקבות כניסת האמירתים לבית''ר ירושלים? לאחר שאתמול פורסם כי בעלי המועדון משה חוגג מכר כ-50 אחוזים לשייח בן ח'ליפה, היום (שלישי) שוחח דני נוימן, כוכב בית''ר ירושלים בעבר, עם בן כספית וינון מגל ב-103FM. נוימן טען כי העסקה תשרת לא רק את מועדון הכדורגל של בירת ישראל: "גם חוגג וגם בן ח'ליפה מתעסקים בביטקוין, אין לי ספק שהם יעשו עסקים בינם לבין עצמם". לדבריו, הסיבה שאין כרגע שחקן ערבי בבית''ר ירושלים היא כי "אין שחקן ערבי במדינת ישראל שרוצה לשחק שם".

ינון: שלום דני נוימן, כוכב ביתר ירושלים בעבר, אחד הסמלים. מה אומר?
"אני חושב שזה דבר חיובי. זה משב רוח מרענן, אני חושב שאיש כזה עם כיסים עמוקים זה בהחלט טוב לבית"ר, אם אכן כל הכסף יופנה לשדרוג הקבוצה והמועדון. אבל זכורים לי ימים פחות טובים, ימים של גאידמק שהיה תקציב של 150 מיליון שקל כאשר תקציב שחקנים היה 60 מיליון, 90 מיליון הלכו להנהלה וכל מיני דברים אחרים. אם השדרוג של בן ח'ליפה יהיה לטובת השחקנים ובית"ר אין לי ספק שזה דבר מבורך. מה גם שיש כאלה שמלינים על העניין הזה, אני לא יודע מאיפה זה בא להם, כמי שגדל על ערכי מורשתו של זאב ז'בוטינסקי אני יכול לומר שיש שיר שהוא כתב 'שמאל הירדן' שבאחד הבתים נאמר 'שם ירווה לו בשפע ובעושר בן ערב, בן נצרת ובני'. זה אומר הכול".

משה חוגג (צילום: ערן לוף)
משה חוגג (צילום: ערן לוף)

בן: שחקן ערבי גרם לטירוף.
"עוד לא ראיתי שחקן ערבי במדינת ישראל שרוצה לשחק בבית"ר ירושלים, זה הכול ספין של התקשורת. שני הצ'צ'נים, אתה וינון מגל יותר טובים מהם בבגדים אזרחיים". 

בן: אבל אני זוכר את כל הקריאות של בית"ר טהורה.
"לכן צריך להילחם בו לא במובן של קרב אלא הסברה, יותר קירוב, לקרב אותו, להסביר לו. אני בטוח שכשאתה מסביר לו, בסופו של יום הוא יבין שטובת בית"ר היא קודם כל בזה שיבוא איש עסקים אמיץ בדמותו של בן ח'ליפה, או כל מישהו אחר וישדרג את הקבוצה הזאת כי היא נראית כמו הצרות של שלושתנו".

בית''ר (צילום: אודי ציטיאט)
בית''ר (צילום: אודי ציטיאט)

בן: יש קבוצות שנראות יותר גרוע. 'בלי ערבים'.
"הבעיה היא, איך הם אומרים? 80 ומשהו שנה בית"ר קיימת אבל בית"ר קמה על ערכי תנועת בית"ר, זאב ז'בוטינסקי אם הם רק היו קוראים קצת מכתביו ושיריו."

בן: אני אקח אותך לפוליטיקה, ז'בוטינסקי היה חושב שאסור לפסול את חברי הכנסת הערביים והליכוד ונתניהו פסלו עד עכשיו.
"לנתניהו יש עכשיו ירח דבש"

בן: יש הרבה צביעות.
"יש בין חברי הכנסת הערביים מחבקי מחבלים מה לעשות? זה טוב? זה לא טוב".

בן: אבל מייצגים 20 ומשהו אחוז מהאוכלוסייה; ינון מה המוטיבציה של בן ח'ליפה?
"אני לא יודע, לא ראינו את ההסכם וזה לא טוב. אני חושב שאנשי המפרץ ומשפחת המלוכה, חמש משפחות שהונם מוערך בכ-150 מיליארד דולר, אז הכסף שהוא שם בבית"ר זה רק יום אחד של ריבית. אחרי שהסכם אברהם נחתם, זה דבר חשוב מאוד מבחינת ישראל וגם מבחינת האמירויות. אנשים מהאמירויות רוצים אחיזה כלכלית מסוימת גם בישראל".

בן: להתערבב פה בצמרת.
"העובדה שבית"ר ירושלים, חוגג אנחנו יודעים שמתעסק במטבע הווירטואלי ביטקוין וגם בן ח'ליפה, יש פה פוטנציאל עסקי".

ינון: מה הקשר בין בית"ר לביטקוין?
"אין לי ספק שהם יעשו עסקים בינם לבין עצמם".

בן: את מי היית מביא?
עומר אצילי, הוא בקפריסין לא מוצא את מקומו המאמן לא כל כך מסמפת אותו.