על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, שרב צפוי להגיע היום (שלישי) לאזורנו. עלייה קלה בטמפרטורות צפויה בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

מחר (רביעי) תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה ברוב האזורים. גם ביום חמישי צפוייה עלייה בטמפרטורות ברוב אזורי הארץ ויעשה חם ויבש מהרגיל עד שרבי. בשירות המטאורולוגי מתריעים מעומסי חום כבדים עד קיצוניים. ביום שישי ימשיך להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ברוב אזורי הארץ ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

לנוכח התחזית לגל חום כבד, ממליצה מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית, פרופ' דיאן לוין כיצד לשמור על הבריאות בימי החום הכבדים.

"גל חום עלול לסכן את בריאותו של כל אדם, אך במיוחד עם בריאותם של אנשים מבוגרים וגם תינוקות ופעוטות בגילאי 4-0 ולגורם להם התייבשות ואף מכת חום", היא התריעה – "במזג אוויר רגיל, כאשר טמפרטורת הסביבה עולה, הגוף מקרר את עצמו על ידי הזעה. אולם, כאשר חם והלחות גבוהה, הזיעה אינה מתאדה במהירות והגוף אינו מתקרר".

לדבריה, מצב זה עלול לגורם להתפתחות מכת חום, בו טמפרטורת הגוף עולה במהירות מעל 40 מעלות וקיים סיכון גבוה לפגיעה במערכות חיוניות בגוף העלולה לגרום נכות ואף מוות.

עוד היא מתריעה כי האוכלוסייה הנמצאת בסיכון מוגבר בעת גל חום היא בגילאי 65 ומעלה, כוללת בין היתר: ותינוקות ופעוטות בגילאי 4-0, חולים במחלות לב וכלי דם ומחלות כרוניות אחרות, חולים במחלה חריפה, כגון מחלה זיהומית עם חום, אנשים עם מוגבלות ובוגרים הגרים בדיור ללא מיזוג אוויר וכן מבוגרים המתגוררים לבד.

"ההגנה הטובה ביותר היא מניעה. כדי להיערך לקראת גל חום, חשוב לעקוב אחר תחזית מזג האוויר. באזור מישור החוף והשפלה יש לשים לב לא רק לטמפרטורה, אלא גם לעומס החום, שעוד מדד המשלב חום והלחות", היא ממליצה – "רצוי מאוד לשהות באזור ממוזג לפחות כמה שעות ביום, ניתן לקרר את הגוף במים קרירים במקלחת, באמבטיה או באמצעות מגבת לחה, מומלץ עוד ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולהימנע מיציאה החוצה וממאמץ גופני".