לאחר "יולי הלוהט", בעיצומו של החופש הגדול והחופשות המשפחתיות, גל חום קצר וכבד צפוי לשרור בימים הקרובים. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום (שישי) תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

גל החום הכבד יחל בשבת, כאשר על פי התחזית, תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות ויעשה חם ושרבי בהרים ובפנים הארץ והביל לאורך מישור החוף. בשירות המטאורולוגי מתריעים, כי צפוייה הכבדה ניכרת בנומסי החום וברוב אזורי הארץ ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

גל החום יגיע לשיאו ביום ראשון ובמהלכו יוסיפו לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב אזורי הארץ. משעות הצהריים ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל במזרח הארץ. ביום שני תחול הקלת מה בעומס החום, אך עדיין יהיה עומס חום כבד עד קיצוני ברוב האזורים.

מנהל החיזוי בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמית סביר, הסביר בשיחה עם "מעריב", כי גל החום הנוכחי יהיה שונה לעומת מה שחווינו ביולי. לדבריו, ביולי ערכי הטמפרטורות לא היו קיצוניים, אבל היו שני גלי חום מתמשכים.

גל החום שבפתח, יימשך כיומיים – בשבת ובראשון והוא יהיה עם מידות חום גבוהות משמעותית לעומת הממוצע בחודש אוגוסט, בעיקר בהרים ובעמקים המזרחיים, בעוד שבמישור החוף והשפלה, צפוייה לחות גבוהה, שתגרום להגברת עומס החום.

ד"ר סביר התריע שבהרים מידות החום יעמדו על 40-35 מעלות, באזור רמת הגולן, מידות החום צפויות לעמוד בשבת וביום ראשון על כ-40 מעלות ובעמקים המזרחיים, מידות החום יגיעו ל-45 מעלות. 

כמו כן, צפויים להיות מקומות נקודתיים בהם הטמפרטורות אף יהיו גבוהות יותר. "מדובר בגל חום קצר וחריג במידות החום יחסית לאוגוסט, אבל הוא יהיה מנוגד: בעוד שבעמקים המזרחיים מידות החום יעלו משמעותית, באזור החוף ושפלה, הלחות תעלה", אמר ד"ר סביר.