לאחר החום הכבד ששרר בשבת, מחר (ראשון) וביום שני צפוייה ירידה במידות החום בחלק מהאזורים ובמהלך יום הכיפורים מידות החום יהיו רגילות לעונה.

לתשקיף המלא באזורכם >> 

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר תחול ירידה טמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך הן עדיין יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה. ביום שני צפוייה ירידה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה.

מידות החום בתל אביב ביום ראשון יגיעו ל-30 מעלות, בירושלים – 30, בחיפה – 28, בטבריה – 37, בבאר שבע – 34 ובאילת – 38.

"במהלך היום לקראת הצום יש לשתות כעשרה כוסות מים", אומרת מנהלת היחידה תזונה ודיאטה בשירותי בריאות כללית במחוז דן-פתח תקווה, מריאנה אורבך. "חשוב כי הסעודה המפסקת תכיל מזונות, כגון פסטה, תפוחי אדמה או אורז ומומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים ומזונות מתובלים העלולים לגרום לצמא מוגבר".

אורבך ממליצה עוד, שהארוחה המפסקת לא תהיה מופרזת ולא תגרום להרגשת כבדות ועייפות בלתי רצויים. "ארוחה זו צריכה להכיל מנת חלבון כדוגמת מנת בשר או עוף או דגים דלי שומן בשילוב עם פחמימות, כגון  אורז או פסטה או תפו"א וכן מזונות המכילים שומן", היא מסבירה " השומן, כידוע, גורם להאטת קצב ריקון הקיבה, לכן סעודה המכילה גם שומנים מביאה להרגשת שובע המתמשכת לאורך זמן".

צום יום כיפור, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
צום יום כיפור, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

עוד היא ממליצה להעדיף את השומנים הבריאים - שומן חד בלתי רווי כדוגמת אבוקדו, שמן זית, זיתים וכן את השומן הרב בלתי רווי, כדוגמת הטחינה, שמן הסויה והמיונז. בסיומו של הצום, ממליצה אורבך להתחיל בשתיית משקה, רצוי מתוק.

"ניתן להוסיף פרוסת לחם מרוחה בדבש או ריבה, ויש להחזיר את הנוזלים בהדרגה. אין לשתות כמויות גדולות של נוזלים או מים בבת אחת", היא אומרת – "יש לשתות כוס אחת עד אחת וחצי לשעה ולא יותר על מנת למנוע דילול פתאומי של ריכוז הדם".

לדבריה, לאחר כשעה, ניתן לאכול ארוחה קלה. "מומלץ לאכול ארוחה זו לאט וללעוס היטב", היא מבהירה. בנוסף, אורבך מתריעה, כי כל מי שסובל ממחלה כרונית, כגון חולי לב, סוכרת ולחץ דם, חייב להיוועץ עם הרופא המטפל.