סערת החורף תמשיך לפקוד את אזורנו גם בימים הקרובים: בשירות המטאורלוגי מעדכנים כי במהלך הימים הקרובים יימשך מזג האוויר הקר מלווה בגשמים בצפון הארץ ובמרכזה ואפשרות לשלג בחרמון. קיים חשש לשטפונות במדר יהודה וים המלח. מזג האוויר ילווה משבי רוח עזים שעלולים להגיע גם למהירות של 40 קמ"ש ויותר. 

הסופה בשיאה: שלג ברמת הגולן, שיטפונות בדרום - ומה צפוי בהמשך?

משבי הרוח העזים עלולים לגרום לנפילת חוטי חשמל וקריסת עצים. בכל מקרה של פגיעה יש להזעיק את מד"א בטלפון 101. הטמפרטורות תלך ותצנחנה וצפויות להגיע בחמישי בלילה למעלת צלזיוס. הטמפרטורות הקרות מעלות חשש לפגיעות קור במיוחד באוכלוסיות בסיכון של תינוקות וקשישים.

במגן דוד אדום נערכו למזג האוויר ומנכ"ל הארגון אלי בין הנחה את הצוותים בשטח למוכנות גבוהה שכוללת איוש האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה "ארבע על ארבע", תגבור משמרות וציוד הצוותים במיגון סערה. במד"א מזהירים עוד כי הקשישים חשופים להיפותרמיה בה טמפרטורת הגוף צונחת אל מתחת ל-35 מעלות בעוד טמפרטורות הגוף התקינה היא 37 מעלות צלזיוס.

קשישים חשים פחות את הקור בסביבתם. בזקנה – היכולת לאזן את חום הגוף פוחתת. בתוך כך, קשישים במצב תזונתי ירוד – פגיעים יותר לקור והם נוטים לשתייה מועטה מדי ולהתייבשות  גם בחורף. הקשיש עלול לשהות בחוסר תנועה בבית, חוסר לבוש נאות בבית ובחוץ. רבים מהקשישים גם נוטים לחמם פחות את הבית כדי לחסוך בהוצאות החימום. בגיל המבוגר ישנה גם נטיה לירידת חום הגוף בזמן מחלה זיהומית.

במד"א מנחים להקפיד שטמפרטורת החדר תעמוד על סביב 24 מעלות. הקשישים מתבקשים גם להיזהר מתנורי חימום שעלולים להתלקח או לגרום לפליטת הרעלת פחמן חד חמצני. מומלץ להתקין על הקיר מד חום למדידת הטמפרטורה.משפחות קשישים המתגוררים בגפם מתבקשים לשמור עמם על קשר ולדאוג לביקורים תכופים. במקרה של הופעת סימני הרעלה מגז בתנורי חימום, ובהם סחרחורת, בחילה, הקאה, עייפות, חולשה והרגשה כללית רעה, או אובדן הכרה - יש לסגור מיד את מערכת ההסקה, לאוורר את הבית ולהזעיק מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'.

בעת השתוללות רוחות חזקות, עלולים חפצים להינתק ממקומם. במד"א ממליצים לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש כביסה וחפצים נוספים, על מנת שלא יפגעו בבני אדם. חשוב להיזהר במהלך פתיחת וסגירת חלונות, שיכולים להיטרק בעוצמה רבה עקב הרוחות. עבור חולים המונשמים בביתם על ידי מכשיר הנשמה, יש לוודא כי סוללות הגיבוי של המכשיר זמינות ומוכנות לשימוש לפרק זמן ממושך, למקרה של הפסקת חשמל.