הרצופה ביותר מזה כשלושה עשורים: המערכת הגשומה שהחלה בסוף החודש שעבר, תימשך גם היום (שני) ומחר. באשר להפוגה, היא צפויה רק ביום רביעי כאשר הגשם צפוי להיפסק.

מפלס הכנרת זינק, כמויות משקעים חריגות: החורף שובר שיאים
לתחזית מזג האוויר >>

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, בצפון הארץ ובמרכזה צפויים גשמים מקומיים וייתכנו סופות רעמים בודדות. קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח.

גם מחר בצפון הארץ ובמרכזה צפויים גשמים מקומיים, ברובם קלים - אך תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה. ביום רביעי צפוייה עלייה נוספת במידות החום וגם בחמישי תחול התחממות נוספת.

על פי נתוני המדידה של רשות המים, מפלס הכנרת עומד על 210.405-. הייתה עלייה של 5.5 ס"מ ביממה האחרונה. 1.605 מ' מקו אדום עליון.

מסיכום ביניים של נתוני המשקעים מתחילת החורף, במקום הראשון מדורג היישוב ההררי דליית אל כרמל, שם נמדדו למעלה מ-900 מ"מ משקעים. ביישוב הקהילתי חרשים שבמועצה האזורית משגב בגליל, נמדדו מתחילת החורף כ-854 מ"מ משקעים.

כמויות רבות נמדדו גם באזור השרון, ובהם יישובים מסוימים חצו את ה-700 מ"מ – גידול של כ-20% לעומת הממוצע לכל עונת החורף. משקעים רבים גם נמדדו בתחנת הכפר הירוק בצפון תל אביב, שם מתחילת המערכת הגשומה ב-22 בינואר, נמדדו כ-350 מ"מ משקעים.