סוף שבוע סוער במיוחד פקד את רוב המדינה כשערים ואזורים שלמים בשרון הוצפו כמעט לחלוטין. גם היום (ראשון) גשם צפוי לרדת מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וייתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי מדבר יהודה וים המלח קיים חשש משיטפונות. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. בלילה הגשמים צפויים להתחזק, וקיים גם חשש מהצפות לאורך מישור החוף.


 

בשני הגשמים יוסיפו לרדת מידי פעם מצפון הארץ ועד צפון הנגב ועדיין ייתכנו סופות רעמים יחידות. במדבר יהודה וים המלח עדיין קיים חשש קל משטיפונות. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. משעות אחה"צ הגשמים ייחלשו ויתמעטו בהדרגה.

ביום שלישי בצפון הארץ ובמרכזה עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל, אך תחול עלייה קלה בטמפרטורות. ברביעי תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה.

חדרה ונתניה הוצפו; בן 68 מעד משובר גלים וטבע באשדוד

כאמור, משעות הלילה אמש  ירדו באזור חדרה כמויות משקעים חריגות, כ-80 מ"מ. העירייה ביצעה היערכות מוקדמת, אך כמות המשקעים הגדולה בפרק זמן קצר יוצרת לחץ על הקולטנים, שמתקשים עם ספיקה של כמות המשקעים החריגה. עובדי עיריית חדרה פועלים כעת בשטח והמוקד העירוני תוגבר. 

בעקבות הגשמים, נצפתה זרימה חזקה ונדירה בנחל חדרה. רחובות חטיבת הנח"ל וחטיבת גולני נחסמו לתנועה מחשש להצפות בשל עליית מפלס המים. "דרך הגישה הבטוחה ביותר מחדרה לבית אליעזר היא דרך רחוב משמר הגבול", מסרה העירייה לתושבים. "במקרה של הצפה חמורה ייחסם לתנועה גם רחוב צה"ל". בנוסף, ביקשו לא להתקרב כלל לאזור הנחל, לאזורים הנמוכים או לדרכי העפר באזור.

הצפות בחדרה (צילום: שלומי גבאי עיריית חדרה)
הצפות בחדרה (צילום: שלומי גבאי עיריית חדרה)

גם בנתניה המשקעים לא ריחמו. כבר אתמול תועדו אזרחים מחולצים על כף של שופל בהצפה בעיר ובסירות גומי על-ידי מערך הכבאות וההצלה. במקביל, נחל עדה עלה על גדותיו והציף לחלוטין את כביש המעבר בין פרדס חנה כרכור ובנימינה והצפות נרשמו גם בכביש 547 בשרון ובין בקה אל גרבייה לג'ת. 

כמו כן, צוותי כבאות הצלה מתחנת נתניה חילצו ארבעה לכודים מרכב, שנסחף כתוצאה משיטפון בחד מערוצי הנחל הסמוכים לקיבוץ העוגן. בשל זרימה בערוץ ומפלס מים גבוה, ביצעו לחמי האש חילוץ על גבי סירה ייעודית והעבירו את הלכודים למקום מבטחים, כאשר הם סובלים מרטיבות וקור. באירוע נוסף, חולץ אדם שנלכד עם רכבו סמוך לקיבוץ בחן.

בתחנת המדידה במדרשת רופין בשרון נמדדו 187 מ"מ, בעין החורש – 180 מ"מ, בלהבות חביבה – 152 מ"מ, בזכרון יעקב – 150 מ"מ, בשבי ציון בגליל המערבי – 106 מ"מ, בחיפה – 100 מ"מ, בצמח – 53 מ"מ, בעין כרמל – 88 מ"מ, בנצרת – 78 מ"מ, במרום גולן – 69 מ"מ, בצפת – 66 מ"מ, בכפר הירוק בצפון תל אביב – 22 מ"מ, בבית דגן – 21 מ"מ, בירושלים – 2 מ"מ, בבאר שבע – 2 מ"מ.

הסערה החריגה גבתה את חייו של דייג בן 68 לאחר ששכל הנראה מעד משובר גלים באשדוד וטבע למוות. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו, בתום פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש והמשטרה. מפקד המשמרת, רשף אלקנה ביטון מסר כי "בגלל עליית הים וגלים גבוהים ישנה סכנה ללוחמי האש בזמן החילוץ לכן הוחלט להזניק את יחידת להבה עם חילוץ מוסק. מפקד היחידה דורון אלמשלי בתאום מפקד המשמרת החלו בחילוץ מוסק ומיד ירדו ללכוד רתמו אותו והעבירו למזח. מד"א בדקו את הלכוד וקבעו את מותו במקום. במקום לא היו נפגעים נוספים".

חילוץ הנעדר באשדוד (צילום: דוברות כבאות והצלה)

במקביל, נמשכים מאמצי החיפוש אחר תושב שפרעם בן 80 שככל הנראה ירד מרכבו סמוך לשדות ולנחל ציפורי בכפר ראס עלי ואבד עמו הקשר. לוחמי האש מתחת קריות, היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת חיפה ,יחידת להבה, יחידת מתנדבים ויחידת 669 בליווי רחפנים ומסוק ממשיכים לנסות ולאתר את הנעדר.

"בשעות הצהריים התקבלה הודעה על אדם שנעדר בגזרת נחל ציפורי. אנחנו ממשיכים במאמצי החיפוש בתוך המים עם סירות ובסריקות לאורך גדות הנחל, במטרה למצוא אותו", סיפר מפקד תחנת קריות, טפסר משה צ'יקו לוי והתריע, שלנוכח המשקעים הרבים אגני הניקוז מלאים עד אפס מקום.