בעיצומו של האביב ולאחר כמה ימים חמים, הגשם שוב חוזר. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר (שני) יהיה בהיר עד מעונת חלקית. מידות החום בתל אביב ובצפת יגיעו ל-23 מעלות, בירושלים – 24, בחיפה – 20, בטבריה – 29, בבאר שבע – 27 ובאילת – 33.

ביום שלישי תגיע המערכת הגשומה. יהיה מעונן חלקית ובמהלך היום הרוחות יתחזקו ויחלו לרדת גשמים מקומיים מצפון הארץ עד הנגב, מלווים בסופות רעמים בודדות. במקביל תחול ירידה במידות החום. בשירות המטאורולוגי מזהירים מחשש לשטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

ביום רביעי עדיין צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, אבל הוא יחלש במהלך היום. במקביל, תחול ירידה ניכרת במידות החום והן יהיו נמוכות מהממוצע. ביום חמישי המערכת הגשומה כבר תהיה מאחור ותחול עלייה במידות החום.

המערכת הגשומה עשוייה לעלות את מפלס הכנרת, שרחוק רק כ-12 ס"מ מהקו האדום העליון. ברשות המים החלו לאחרונה לשאוב כמויות גדולות יותר של מים למוביל הארצי, אבל על פי ההערכות, לא יהיה כנראה צורך בפתיחת סכר דגניה. בינתיים, ברשות הכנרת כבר נערכים לקראת מתן היתר לפתיחת החופים, על רקע המראות המרהיבים של האגם המלא. בעקבות עליית מפלס הכנרת עסקו בימים האחרונים צוותים של רשות הכנרת בסימון מפגעים ימיים ותעלות שייט על ידי מיצוף.

במקביל, גם קיימת אכיפה למניעת הגעת מטיילים לחופים הסגורים. בסוף השבוע אף פונו כמה מבקרים שהגיעו לחופים עם רכביהם. האכיפה מבוצעת בסיוע השיטור הימי המסייר בתוך הכנרת על מנת לפקח על יישום ההנחיות.