בתים בעיר רהט פונו היום (רביעי) בעקבות שריפת חורש שפרצה בעקבות השרב הכבד. ארבעה צוותי כיבוי השיגו שליטה על האש שאיימה על מחסנים וצריפים באזור ופועלים לכבות אותה. בעקבות כך כביש 264 נחסם לתנועה באזור ונפתח כעבור זמן קצר. במקביל, צוות כיבוי בסיוע גרורים של צה"ל פועל בשריפת קוצים סמוך לניר עם, שפרצה כתוצאה מקצר בעמוד חשמל.

מוקדם יותר הוזעקו כוחות מד"א לטיפול בשלושה מקרים שונים של מכות חום. בשעות הבוקר פונה לבית החולים סורוקה גבר בן 65 מירוחם במצב קשה עם מכת חום. קודם לכן, פונה גבר נוסף, תושב באר שבע בן 87, למרכז הרפואי, גם הוא במצב קשה עם סימני מכת חום, ומאוחר יותר העניקו הצוותים טיפול לקשישה בת 94 במצב בינוני עם סימני חום. לאחר טיפול ראשוני היא פונתה למרכז הרפואי סורוקה.

בנוסף, בן 80 נמצא בביתו בפתח תקווה כשהוא במצב קשה, בעקבות מכת חום. הוא פונה לבית החולים בילינסון בעיר כשהוא מורדם ומונשם. בחיפה, בן 50 נמצא בביתו, בדירתו ברחוב המלך שלמה בעיר, כשהוא במצב קשה ומעורפל בהכרה, בעקבות מכת חום. הוא פונה לבית החולים רמב"ם.

השרב הכבד ימשיך לשרור בכל חלקי הארץ, וצפויים לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים, כאשר עדיין ייתכן אובך. בעין גדי צפויות 35 מעלות, באילת, בבאר שבע ובתל אביב צפויות לשרור 32 מעלות ובירושלים צפויות 31 מעלות. בחיפה צפויות 30 מעלות וכך גם בקצרין. בטבריה צפויות 28 מעלות.

שריפה ברהט (צילום: אלי כהן, דוברות כבאות והצלה)
שריפה ברהט (צילום: אלי כהן, דוברות כבאות והצלה)

הנחיות מצילות חיים: כך תתמודדו עם השרב

ביום חמישי צפויה, לראשונה לאחר כשבוע, ירידה קלה במידות החום לאורך מישור החוף ובשפלה, אך בשירות המטאורולוגי מבהירים שימשיך לשרור שרב כבד עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

כמו כן, בצה"ל הודיעו כי "עקב תנאי מזג האוויר החריגים, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, על המשך ביטול האימונים ביבשה עד ליום שישי. מטווחים מקורים יתקיימו באישור מפקדים פרטני. חריגות יינתנו באישור מפקד זרוע היבשה בלבד". עוד נמסר: "כמו כן, יבוטלו טיולים, סיורים ופעילויות חינוכיות עד ליום ה'. החרגה תינתן באישור מפקד הפיקוד או הזרוע בלבד. צה"ל פועל לשמירה על ביטחון משרתיו תוך הקפדה על כשירות מבצעית".

גל חום בישראל: שריפות בבני ברק (צילום: דוברות כבאות והצלה)
גל חום בישראל: שריפות בבני ברק (צילום: דוברות כבאות והצלה)

בשיאו של גל החום נשבר אתמול בשעות הצהריים שיא צריכת החשמל בכל הזמנים, כאשר בשעה 13:55 הצריכה עמדה על 13,809 מגוואט. השיא הקודם נרשם ביולי 2019 והוא עמד על 13,568. 

במקביל, שרי הממשלה אישרו במהלך הלילה, דרך במשאל טלפוני, את ביטול האיסור על שהייה ורחצה בחופי הים ברחבי הארץ בהתאם להנחיות ה"תו הסגול", שיכללו הוראות לשמירת מרחק בין המבקרים בחוף. משמעות הדבר היא ש-136 חופי רחצה ברחבי הארץ ייפתחו מחר בכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. עשרות מיליוני שקלים יוקצו לרשויות החוף לתפעול החופים.

בנוסף לכך, שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין פרסם את מתווה משרד הבריאות לפתיחה מחודשת של בריכות השחייה, לרבות אלו המופעלות במלונות. לפי המתווה, תאריך הפתיחה המיועד הינו 27.05, וההגבלות למתרחצים ולמפעילי המתקנים יהיו שמירה על 6 מ״ר לכל רוחץ בשטח המים, ו-10 מ״ר לאורח בשטח מחוץ לבריכה. יש לציין כי המתווה מותנה באישור ממשלה לתיקון תקש״ח הגבלת פעילות.

45 מעלות בערבה (צילום: באדיבות מ.א. תמר)
45 מעלות בערבה (צילום: באדיבות מ.א. תמר)