מידות החום בתל אביב צפויות לעמוד מחר על 29 מעלות, בירושלים – 27, בחיפה – 28, בטבריה – 36, בבאר שבע – 35 ובאילת – 37, כך נמסר הערב (שני) מהשירות המטארולוגי בבית דגן. כאמור, על פי התחזית, מחר יהיה חם מהרגיל ברוב האזורים ולקראת הצהריים יחדור אוויר ולח יותר. אולם, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך בעיקר בדרום הארץ. ביום רביעי צפוייה ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהממוצע.

בתוך כך, מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת, אמר כי "גל החום הממושך ששרר בין ה-14 ל-22 בחודש מאי היה חריג לחודשי האביב בכל הארץ ובאזורים רבים, זאת בהתייחס לכל השנה". הוא ציין: "בעמקי המזרח, התרחש רצף של שבעה ימים עם טמפרטורות מעל 42 מעלות ובחלק מהאזור מעל 44 מעלות, ובהרים רצף של שבעה-שמונה ימים עם טמפרטורות של מעל 35 מעלות".

לדבריו, מדובר ברצפים חסרי תקדים בחודשי האבים, שמתאפיינים בדרך כלל בשרבים קצרים". עוד ציין כי "באזורים רבים בארץ (מישור החוף, השפלה, צפון הנגב ועמק יזרעאל) לא התקבלו בעבר רציפים דומים גם בעונות אחרות בשנה". המומחה הסביר: "חריגות גל החום המתמשך בלטה על רקע שאר ימי החודש ולמעשה, האביב כולו שדוקא התאפיין במיעוט ימ שרב וריבוי ימים נוחים ואף קרירים מהממוצע.