סופ"ש לוהט במיוחד: עומס החום הכבד וגם הנחיות הקורונה לא הרתיעו את רבבות מטיילים ונופשים, שהגיעו היום (שבת) בהמוניהם לחופי כנרת וכן לאתרי הטבע והגנים הלאומיים השונים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-70 אלף מטיילים פקדו השבת את הגנים הלאומיים, לצד 6,800 מבקרים שהגיעו ללון בחניוני הלילה בסוף השבוע, כשבין החניונים הבולטים היו אכזיב, חורשת טל, מעיין חרוד ואשקלון. בין האתרים הבולטים היו פארק הירקון תל-אפק, אליו הגיעו 2,500 מטיילים, גן לאומי קיסריה, בניאס ועין גדי, אליהם הגיעו 2,000 מטיילים בכל אתר.

מידות החום בטבריה הגיעו בשעות הצהריים ל-37 מעלות, בבית שאן ובעין גדי – 39, בירושלים – 31, בתל אביב – 30, בלוד – 33, בחיפה – 29, בבאר שבע – 36 ובאילת – 42. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, בתחילת השבוע לא יחול שינוי ניכר במידות החום וביום שלישי צפויה ירידה קלה בטמפרטורות.

לראשונה מאז פתיחת חופי הרחצה, לאחר סגר הקורונה, מרבית החופים בכנרת נסגרו היום בשעות הצהריים המוקדמות לכניסת מבקרים, בשל עומסים כבדים של רוחצים שהגיעו למקום.

באיגוד ערים כנרת ציינו כי 45 אלף מבקרים הגיעו לחופים במהלך סוף השבוע, וכי מקומות הלינה באזור היו בתפוסה מלאה וכי חוף דוגית היה החוף היחיד שנותר פתוח היום בשעות הצהריים, זאת לאחר שכל 13 החופים האחרים באיגוד נסגרו כאמור בשל העומס. כמו כן, בארגון יצאו בקריאה לציבור להפסיק להגיע לאזור, ובכניסות לכבישים המובילים לחופים הוצבו מחסומים.

עומס בחופי הכנרת (צילום: יונתן יחזקאל רשות הטבע והגנים)
עומס בחופי הכנרת (צילום: יונתן יחזקאל רשות הטבע והגנים)

מטיילים במורד הירדן (צילום: שבתאי שבתייב, מועצה אזורית עמק הירדן)
מטיילים במורד הירדן (צילום: שבתאי שבתייב, מועצה אזורית עמק הירדן)

נוכח המבקרים הרבים, היו ניסיונות להגיע לחופים לא מוכרזים. פקחים של רשות הכנרת, בשיתוף פעולה עם המשטרה, הוזנקו בעקבות דיווח על שער שנפרץ בחוף לא מוכרז. מחקירה ראשונית עולה שהשער במקום נפרץ ככל הנראה על ידי בעלי סירות, והמשטרה פתחה בחקירה.

כמו כן, במהלך סוף השבוע טיפלו פקחים בתלונות שונות על מטרדי רעש בחלק מהמקומות, וזאת על רקע האיסור להשמעת מוסיקה רועשת בחופים שהוגדו כחופים "שקטים".

חניון לילה של רשות הטבע והגנים (צילום: בועז תמיר, רשות הטבע והגנים)
חניון לילה של רשות הטבע והגנים (צילום: בועז תמיר, רשות הטבע והגנים)

מטיילים בערבה  (צילום: תיירות הערבה התיכונה)
מטיילים בערבה (צילום: תיירות הערבה התיכונה)

בתוך כך, תפוסה גבוהה נרשמה גם בשמורות. רשות הטבע והגנים הודיעה על סגירת חורשת טל לכניסת מבקרים בשל עומס. גם בערבה התיכונה נרשמה תנועת מטיילים ערה. מרשות התיירות בערבה התיכונה נמסר כי חדרי האירוח והחאנים היו מלאים. עשרות משפחות השתתפו בפעילות הייחודית "לילות לבנים", שכללה התבוננות מודרכת מבעד לטלסקופים במטר הפרס אידים שנצפה בשמי הערבה.