גשמים עזים יורדים הבוקר (ראשון) ברחבי הארץ, לאחר סוף שבוע נעים ונוח. מתחזית מזג האוויר העדכנית עולה עוד כי על פי החזאים, ינשבו רוחות ויתחיל לרדת גשם מלווה בסופות רעמים בעיקר לאורך מישור החוף. היום יירד גשם מידי פעם מצפון הארץ עד לצפון הנגב וייתכנו סופות רעמים בודדות. בשעות הבוקר קיים חשש להצפות במישור החוף. עוד התריעו בשירות המטאורולוגי, כי במדבר יהודה וים המלח קיים חשש קל לשיטפונות.

זוג מחלץ עצמו מרכבם שנתקע בהצפות באשקלון. צילום: אדי ישראל חשיפה בי"ס לצילום אשקלון

במקביל, הטמפרטורות יירדו במידה ניכרת והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. הגשים ייחלשו בהדרגה לקראת אחה"צ והערב. מידות החום בתל אביב, חיפה, לוד ובאר שבע יגיעו ל-21 מעלות, בירושלים – 16, בטבריה – 22 ובאילת – 27. מחר צפוי לרדת גשם מקומי, ברובו קל, בצפון הארץ ובמרכזה ומידות החום ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. ביום שלישי צפויה עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

תנאי מזג האוויר גרמו למספר מצבים בהם אזרחים נזקקו לחילוץ, לאחר שנלכדו בהצפות. בין היתר, במהלך הלילה התרחשו שני חילוצים בקרית מלאכי, אירוע נוסף באשדוד ואירוע נוסף באשקלון. סך הכל חולצו בדרום שבעה אזרחים, מצבם טוב והם חולצו ללא פגע.

שי, תושב פרדס חנה, סיפר למעריב: "כל היישוב מוצף בנהרות של מים. יש פה פקקי ענק. לקח 50 דקות לשים את הילדים בגן. צוות של שיטור עירוני היה צריך להביא את אחת הסייעות לאחד הגנים כי לא ניתן היה לחצות כבישים. מדהים שבשנת 2020 התשתיות שלנו לא מסוגלות לעמוד בכמה שעות של גשם"

מחנה יהודה בגשם (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: מארק ישראל סלם)
מחנה יהודה בגשם (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: מארק ישראל סלם)

רשות הטבע והגנים (רט"ג) הודיעה כי בשל החשש משיטפונות עקב מזג האוויר הצפוי הלילה, היום יהיו סגורים כל מסלולי ההליכה והגלישה במדבר יהודה. בנוסף יסגרו מסלולי ההליכה בנחל פרת, למעט האתרים עין פרת ועין מבוע.
 
בשל מזג האוויר הנעים יצאו אתמול רבבות לאתרי הטבע ולחופי הרחצה ובחלק מהאזורים נרשמו עומסים כבדים של מטיילים. ברשות הטבע והגנים הודיעו בצהריים על עומסים כבדים באזור גן לאומי נחל שורק ובשמורת הטבע גמלא.

מטיילים ברחבי הארץ (קרדיט: החברה להגנת הטבע)

עומס כבד של מטיילים היה גם בפארק הכרמל וברשות יצאו בקריאה למטיילים שלא להגיע לאזור. יערני קק"ל דיווחו על עומסים של מבקרים ביערות רמות מנשה ונחל השופט וכן בפארק קנדה, ביערות עמינדב, סטף ומעלה החמישה באזור ירושלים ובפארק עדולם.

לקראת הצהריים נוצרו עומסי תנועה כבדים באזורים הסמוכים ליערות. במועצה האזורית תמר יצאו בקריאה שלא להגיע לחופי ים המלח, בשל עומס מתרחצים. כ-20 אלף נופשים הגיעו בסוף השבוע ל-15 חופי איגוד כנרת. בחוף דוגית ציפתה למבקרים חוויה, כאשר התקיימה תחרות הדייג הספורטיבי למשפחות. 

11 משפחות מכל הארץ השתתפו בשני ימי התחרויות, כשדו במתחמים המסומנים שנמדדו על ידי שופטים. יו"ר עמותת "ישראפיש" אנדריי מאזלין הביע תקווה שעד השנה הבאה, כבר יוסר הסגר בשמיים וניתן יהיה לקיים בחורף את התחרויות הבינלאומיות המסורתיות בכנרת לדייגים מקצועיים, בתחום הדייג הספורטיבי. "היתרון בכנרת הוא שהאגם אינו קופא בחורף", הוא הסביר והבהיר שבכל התחרויות הדגים מוחזרים למי הכינרת לאחר השקילה.

גם חופי רחצה בים התיכון הפכו למוקדי עלייה לרגל. כבר משעות הבוקר המוקדמות הגיעו אלפים לנמל תל אביב, כאשר רבים מנצלים את מזג האוויר הנוכח לספורט הליכה ולעמידה בתורים הארוכים לקניית מאפים ושתיה.