מזג האוויר הסוער במהלך סוף השבוע האחרון הוביל להצפות רבות ברחבי הארץ. היום (ראשון), שוחח עומרי רווח, תושב נס ציונה שנפגע מהשטפונות בעירו, עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM. "הכל הלך, אין שום דבר. בגשם האחרון הלכו 40 בתים", סיפר רווח והוסיף כי המועצה עסוקה רק בלהסביר למה היא לא אשמה במצב.

מה שלומכם?
"אני לא יודע אם ראיתם, אבל פעם בשנתיים יש שיטפון בנס ציונה, ברחוב מאוד ספציפי, רחוב העצמאות, וזה בדיוק מה שקרה בימים האחרונים. לפעמים זה נגמר בהצפה של 30 ס"מ, ולפעמים, כמו היום, יש גם מטר וחצי גובה של מים. זה הורס את הבתים, ואני לא מדבר על מכוניות. יש כ־60 מכוניות ברחוב שנפגעו. לפי הגורמים המקצועיים הרחוב נמצא ליד מובל מים, שביחס לשכנות שלנו ראשון לציון ובאר יעקב הוא נמוך. העניין הוא שברגע שיש קצת גשם הוא עולה על גדותיו, והרחוב הסמוך שזה רחוב העצמאות מתמלא גם כן". 

הצפות בנס ציונה (צילום: דוברות כבאות והצלה רחובות)
הצפות בנס ציונה (צילום: דוברות כבאות והצלה רחובות)

זה כבר קרה בנס ציונה?
"בטח. מכירים את הבעיה טוב. זה הבית של ההורים שלי והם חיים כאן למעלה מ־40 שנה. בפעם האחרונה שזה קרה היו משאבות מים וטרקטורים שניסו לעצור את זה, אבל הפעם גם זה לא היה וזה פשוט מקומם. אנחנו 48 שעות מנסים לאסוף את השברים". 

מה מצב הבית?
"הכל הלך. אין שום דבר. בגדים, ארונות, מטבח, מכשירי חשמל. העירייה יצרה איתנו קשר פעמיים. פעם אחת הציעו מגורים ברחובות, אבל מעדיפים שנמצא מקום אצל בני משפחה. מה אנחנו אמורים להבין מהדבר הזה? שבגשם הבא הרחוב שוב יכול להיות מוצף? שבחורף הבא נמכור את הבית? 40 בתים הלכו טוטאלוס. הרי רק בגשם האחרון 14 כלי רכב נהרסו בגלל ההצפה ברחוב". 

נשארתם בלי כלום?
"בלי כלום. רק בגדים רטובים. אני לא חושב שהעירייה היא  הכתובת בכדי לסייע לנו. התשובה היחידה שקיבלנו מהעירייה היא למה הם לא אשמים. הם התקשרו פעם נוספת להציע מצעים יבשים, אבל אין מיטות אז זה לא רלוונטי. פנינו לחברת הביטוח, הגיע שמאי וביקש שנשלח למכבסה שמיכות פוך שנספגו במים, בוץ ודלקים שנשפכו מהמכוניות שעמדו ברחוב בזמן השיטפון".