לאחר סוף השבוע החמים, במהלכו רבבות טיילו ברחבי המדינה, מזג האוויר הנעים יפנה את מקומו לגשמים, סופות רעמים וברד. על פי תחזית השירות המטאורולוגי, היום (שני) החל משעות הצהריים מזג האוויר החם והאביך צפוי להתחלף בגשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים וברד, ברוב חלקי הארץ.

בנוסף, קיים חשש כבד לשיטפונות בנחלים במזרח ובדרום הארץ, שם גם ייתכנו סופות חול, ובמפרץ אילת אף צפויה סערה דרומית. בלילה תירשם הפוגה קטנה.

הגשם ימשיך גם בשלישי ורביעי. בשלישי יהיה מעונן חלקית, אביך וקר יותר בליווי רוחות חזקות. במהלך הבוקר יתחדשו הגשמים בצפון הארץ יחד עם סופות רעמים, והשירות המטאורולוגי חוזה הצפות במישור החוף הצפוני. בפסגת החרמון צפוי שלג. 

ביום רביעי ימשיך לרדת הגשם לפרקים, מצפון הארץ ועד לנגב. הם ילוו מדי פעם בסופות רעמים, יחד עם חשש לשטפונות בנחלי המזרח והדרום. גם ברביעי השירות מעריך שיהיו הצפות בערי מישור החוף והשפלה. בלילה ייחלשו הגשמים ויתמעטו.

לאור מזג האוויר הבעייתי, המשטרה נערכת לתת שירותים לציבור בכבישי הארץ ובצירים ראשיים. יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יתפסו כוננות קצרה ובמידת הצורך יפעלו בזמן קצר במוקדים השונים, ככל שיידרש. בנוסף, תפרסם מידע עדכני על הכבישים החסומים ושיבושי התנועה לכשיהיו. עוד הנחתה את הציבור לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות, טיולים בנחלים, בילוי בים ובאזורים שעלולים להיות מוצפים. 

כמו כן, גם רשות הטבע והגנים פרסמה הנחיות למזג האוויר. הרשות אסרה על הכניסה לאפיקי נחלים בזרימה, עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. עוד היא אסרה על הגעה לשפחת נחל, וביקשה להתעדכן אל המוקד שלה טרם יציאה למסלולי טיול בארץ.