התחזית המלאה: לאחר גל חום ממושך, במהלך השבוע מזג האויר יהיה מעונן חלקית. היום (שלישי), תחול עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ויעשה חם מעט מהרגיל לעונה והביל בחוף.

ברביעי, תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות ובעומסי החום, שיהיו גבוהים יחסית לעונה.

בחמישי, תימשך מגמת ההתחממות. 

בשישי תחול עלייה נוספת ותורגש הכבדה בעומסי החום. 

סיכום גל החום על פי השירות המטורולוגי
גל החום הממושך שנמשך שבעה ימים – מהראשון עד השביעי בחודש, התאפיין בתנאי יובש שחדרו לשפלה ולמישור החוף, ובשיאו אף לקו החוף, באופן חריג לאמצע הקיץ במשך ימים רצופים. ציין מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת.

לדבריו, הדבר בא לידי ביטוי בטמפרטורות גבוהות באותם אזורים ובפרק רצוף של חמישה-שבעה ימים, במהלכן בו נמדדו ברוב חלקי הארץ טמפרטורות של יותר מ-35 מעלות ובחלק מהאזורים אף למעלה מ-40 מעלות.

"גל החום והיובש הזה היה נדיר באורכו לעונת הקיץ באזורים רבים ובמישור החוף ובשפלה הוא חסר תקדים לעונת הקיץ", ציין עוד ד"ר פורת – "עם זאת, מבחינת עומס החום ששרר, גל החום הזה פחות חמור ממספר גלי חום שהיו באזורנו בעשור האחרון".

במישור החוף נמדדו במהלך תקופה זו טמפרטורות מקסימום יומיות של 35 עד 37 מעלות, בשפלה – 39-37 מעלות, בנגב ובעמקי הצפון 41-38 מעלות, באזור הכנרת ובית שאן - 43-41 מעלות, בעמק הירדן ובערבה – 46-43 מעלות, בהרי המרכז – 36-34 מעלות, בגליל התחתון ובדרום הגולן – 38-36 מעלות ובגליל העליון ובצפון הגולן – 34-32 מעלות.

הטמפרטורות הגבוהות לוו ביובש רב עם לחות יחסית של 10% עד 25% בהרים ובפנים הארץ. "היובש הגיע גם לקרבת החוף וזהו מצב חריג לקיץ שמאופיין במזג אוויר חם ולח באזור זה ובמיוחד בתקופות של גלי חום, אז שורר מזג אוויר הביל במיוחד", סיכם עוד ד"ר פורת את גל החום החריג.

לדבריו, בגל החום המתמשך היה חם ויבש גם במישור החוף ומדובר באירוע יוצא דופן. "מצב בו שורר מזג אוויר שרבי בחודשי שיא הקיץ גם במישור החוף התרחש בעבר בתדירות של אחת לחמש-עשר שנים ולפרק זמן קצר של יום או יומיים. בעשור האחרון הוא מתרחש בתדירות גבוהה יותר ואירע לאחרונה ב-2019 וב-2018 אך משכו נותר קצר", הוא הסביר. לדבריו, גם עומסי החום בשעות הצהריים היו כבדים עד קיצוניים ברוב חלקי הארץ במהלך גל החום. 

עם זאת, היתה הקלה משמעותית בשעות הלילה במישור החוף ובעמקים, כך שאם מסתכלים על עומס החום הממוצע לכל שעות היממה, הרי שבשבוע הראשון של אוגוסט למרות גל החום, עומס החום במישור החוף ובעמקים היה נמוך מזה שבשבוע האחרון של יולי. בהרים לעומת זאת הוא היה גבוה ממנו.