צחי וקסמן, חזאי "מטאו טק", שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והעביר פרטים נוספים אודות הסופה "אלפיס" שהחלה לפקוד את ישראל משעות הבוקר. לדבריו, יתכן ורצף המשקעים הבלתי פוסק יכול להוביל לכ-20 סנטימטרים של שלג בירושלים, מה שמכונה למעשה "אירוע של שלג - שלג שחוסם צירים". 

שלג בצפון רמת הגולן, וידאו: מועצה אזורית גולן

וקסמן טען כי סופה בעוצמה כזאת איננה מחזה נדיר, אך הוסיף כי אירוע של 15 עד 20 סנטימטרים של שלג, יכול לקרות אחת לשלוש שנים בממוצע. על אף שהמזג האוויר הקיצוני טרם הגיע לערי המרכז, ציין: "משך היום גשמים חזקים יורדים מקו נתניה-חדרה, הגשם החזק ירד לאזור תל אביב והשפלה אחר הצהריים. בירושלים – השלג יתחיל אחרי השעה 19:00-20:00.

"יש פה כמעט עשר שעות בהן יכול לרדת שלג בירושלים, התנאים הם טובים וכמויות המשקעים באותו זמן צפויות להיות מספיק משמעותיות, כך שהעיר תתעטף בלבן", הוסיף. 

באשר לתמונות הקשות שהגיעו מטורקיה, בהן נצפו בעלי חיים שקפאו לכאורה, טען: "אני לא חושב שזה פייק, הטמפרטורה באנקרה לדוגמא הגיעה למינוס שמונה עד מינוס עשר מעלות. 

"גוש עציון יקבל שלג יפה מאוד הלילה, אני חושב מעל 15 ס' אולי יותר. אנו רואים אפשרות שבלילה קו הגשם ידרים לאזור שדה בוקר, מצפה רמון ואולי גם תושבי מצפה רמון יראו כמה פתיתי שלג. זה קורה פעם ב-5 שנים", ציין.

לאחריו, עלה לשידור משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, שהדגיש כי העיר ערוכה לקבלת השלג. "לצורך כך אנחנו מסיימים את הלימודים בשעה 15:00, על מנת שאחרון התלמידים יגיעו לביתו. חשוב שבזמן השלג לא תהיה תנועה רבה על הכבישים". באשר לשאר השבוע, ציין כי טרן התקבלה החלטה האם להפסיק את הלימודים, אך היא תתקבל בהתאם למצב השלג. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.