בדרך כלל בתקופה זו של השנה, המורגשת בעיקר בחגיגות חג הפורים, השמש כבר מתחילה לבצבץ מבעד לעננים ומתחילה עונת האביב הפורחת. השנה באופן מפתיע בישראל הכה גל קור עם ניחוח חורפי במיוחד שהוביל לטמפרטורות מהקיצוניות ביותר שהיו בתקופה זו בעשרות השנים האחרונות. כדי לנסות להבין מה בדיוק קורה למזג האוויר היוצא דופן פנינו למלך האקלים של ישראל - דני רופ.

בשיחה עם מעריב רופ הפתיע גם אותנו כשחשף שאמנם גל הקור היה קיצוני, אך עדיין לא חריג כפי שחשבנו. "ה-23 במרץ הוא היום הראשון של האביב (יום השוויון), כך שרשמית אנחנו עדיין בחורף", הסביר החזאי. אמנם זה נכון שחודש מרץ הזה היה קר באופן חריג עם כמות הגשמים מכובדת מאוד בהשוואה לשנים קודמות, אך מתברר שאין לנו מה להיות כל כך מופתעים - החורף עדיין איתנו. 

בשיחה הסביר רופ כי מזג האוויר הלא שגרתי עדיין לא נגמר. "יש לפנינו מערכת גשם שתתחיל ברביעי ותמשיך גם לחמישי לשישי, גם כמות השלגים בחרמון היא חריגה לחודש מרץ וההר עדיין עטוף במעל מטר וחצי שלג, ואף אמור לרדת עוד שלג בסוף השבוע הקרוב", פירט לפנינו רופ. 

ועל אף שהחל מיום רביעי כבר רשמית מתחילה עונת האביב, דווקא אז יתחילו התהפוכות הגדולות במזג האוויר. רופ סיפר כי מערכת הגשמים והשלג עשויה להישאר איתנו גם אל תוך חודש אפריל ואפילו עד תחילת חודש מאי, אך לאחריה הטמפרטורות יתחילו לזנק ונוכל שוב לחזור אל ימי הקיץ החמים.